jahad_header (5)

حمایت از زنجیره تولید تخم مرغ در خوزستان99/03/07

حمایت از زنجیره تولید تخم مرغ در خوزستان

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در دو سال اخیر از تولیدکنندگان تخم مرغ حمایت های زیادی شده است و به عنوان مثال می توان از راه اندازی تعاونی واحدهای مرغ تخمگذار در استان  برای اولین بار نام برد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان در مراسم افتتاحیه واحد مرغ تخمگذار در رامهرمز گفت: تخم مرغ یک ماده غذایی کامل و ارزان است است که اکثر املاح معدنی و پروتئین های مورد نیاز را در خود جای داده است و به راحتی در دسترس قرار می گیرد.

عبدالامیر نیرومند افزود:  حدود دو سال برنامه ریزی و مدیریت نیاز است که  یک تخم مرغ از مزارع مرغ اجداد و پس از آن مرغ مادر و واحدهای مرغ تخمگذار به سفره های مردم برسد.

وی ادامه داد: در ایران با وجود یک هزار و ۷۱۰ واحد تخمگذار صنعتی ۹۰۰ هزار تن تخم مرغ تولید می شود و در این خصوص رتبه پنجم آسیا و دهم جهان متعلق به ایران می باشد.

نیرومند با بیان اینکه سرانه سالانه مصرف تخم مرغ ۲۰۰ عدد می باشد اضافه کرد: می توان این میزان را به یک عدد در روز رساند و دغدغه مردم را در این مورد برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ واحد تخمگذار صنعتی در استان فعالیت دارند که ۸ هزار تن تخم مرغ در سال تولید می کنند  اظهار داشت: در دو سال اخیر از تولیدکنندگان تخم مرغ حمایت های زیادی شده است و به عنوان مثال می توان از راه اندازی تعاونی واحدهای تخمگذار در استان  برای اولین بار نام برد همچنین نهاده های خوراکی به میزان لازم از طریق سامانه های وزارت جهاد کشاورزی در اختیار مرغداران قرار داده شده است.

نیرومند با بیان اینکه در مدت ۹ ماه یک واحد مرغ تخمگذار در نتیجه اتحاد دستگاه های اجرایی فعال شد تصریح نمود:  با راه اندازی این واحد ۳۲ درصد درسال حدود ۲ هزار و ۶۰۰ تن به تولید تخم مرغ استان اضافه خواهد کرد و ارزش تولیدات این واحد صنعتی ۸۴۸ میلیارد ریال می باشد.

وی در پایان اظهار داشت: زنجیره تولید گوشت قرمز نیز به زودی شکل خوهد گرفت .

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.