jahad_header (5)

حمایت از دسترنج کشاورزان خوزستانی با راه اندازی کشت و صنعت ها

 

حمایت از دسترنج کشاورزان خوزستانی  با راه اندازی کشت و صنعت ها

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه توسعه کشت و صنعت های استان  بر راه اندازی کشت و صنعت ها و زنجیره صنایع تبدیلی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: رییس سازمان در جلسه ای که با حضور اعضای کمیته توسعه کشت و صنعت های استان برگزار شد گفت: طرح هایی در راستای توسعه محصولات شیلاتی  به وزارت متبوع پیشنهاد شده است.

مجید نبی پور با بیان اینکه  زیر ساخت های مجتمع های گلخانه ای باید آماده شود  و در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شود اظهار داشت: ایجاد شهرک صنایع تبدیلی نیز یکی دیگر از برنامه های این سازمان برای ایجاد ارزش افزوده است بنابراین باید زنجیره حمایتی را به وجود آوریم تا دسترنج کشاورزان پایمال نشود .

وی پایانه های صادراتی در شهرستان ها  را کمک به کشاورز جهت فروش بهتر محصول عنوان و اضافه کرد: در این شهرک ها باید افرادی بعنوان حافظ منافع کشاورز حضور یابند تا محصول را عادلانه قیمت گذاری کنند.

نبی پور با بیان اینکه کشت و صنعت ها از اولین واحدهای تجاری بزرگ صنعتی به شمار می روند که تولید ، فرآوری ، بازاریابی، خرید و فروش محصول در چارچوب بازار را انجام می دهند اظهار کرد: اراضی کشاورزی  با وسعت بالا زمینه تبدیل به کشت و صنعت ها و صنایع تبدیلی را دارند بنابراین از کشاورزان و سرمایه گذاران این منطقه جهت مشارکت در راه اندازی صنایع و کشت و صنعت ها دعوت می شود.

وی با بیان اینکه باید در ابتدا زیرساخت ها جهت راه اندازی کشت و صنعت ها بررسی و تأمین شود  تصریح کرد: تسهیلات مورد نیاز نیز باید در اسرع وقت در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

نبی پور شهرهای جنوبی استان را با توجه به یکپارچه بودن و وسعت بالای اراضی گزینه های مناسب و دارای اولویت  برای این منظور دانست.

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.