jahad_header (5)

حلال زیر بنای اصلی اداره نظام هستی

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد دامپزشکی کشور با بیان این مطلب که خوزستان خاستگاه ترویج مکتب در کشور و اهواز دروازه تشیع و معارف شیعه است گفت: زیر بنای اصلی اداره نظام هستی را حلال تشکیل می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد دامپزشکی کشور امروز در حاشیه همایش غذای حلال با محوریت ذبح و صید شرعی اظهار داشت: خوزستان افتخار بزرگ ایران است و خواستگاه ترویج مکتب اهل بیت در سراسر کشور است.

وی با بیان این مطلب که اهواز دروازه ورود معارف شیعه و انتشار آن به سایر استان ها است، افزود: خوزستان مهد تمدن و اسلامیت است که علمای بزرگی از جمله شیخ مرتضی انصاری و شیخ شوشتری را در خود داشت همچنین از شخصیت های بزرگ استان میتوان به آیت جزایری و آیت الله شفیعی اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد دامپزشکی کشور ادامه داد: ۱۳ هزار و ۵٠٠ نفر از فرزندان خوزستان در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و با اهدای با ارزش ترین دارایی خود مایه سرافرازی و افتخار استان و کشور شدند.

حجت الاسلام حسینی مقدم با اشاره به نقش آفرینی خوزستان در اقتصاد کشور، گفت: حوزه های علمیه استان خوزستان از حوزه های مهم و تاثیرگذار در کشور هستند و یکی دیگر از افتخارات استان، وجود دانشگاه شهید چمران در اهواز است.

وی بر اهمیت حلال بودن هر کاری تاکید و عنوان کرد: محور تمام فعالیت ها و صنایع غذایی، حلالیت آن است.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه زیربنای اصلی اداره نظام هستی حلال است، بیان کرد: در قرآن آمده است که در رعایت حقوق دیگران، تولید، مصرف و حتی فعالیت های فردی و اجتماعی باید حلالیت مورد توجه قرار داده شود.

وی نظام حلال را فراتر از صنعت دانست و تاکید کرد: در صنعت حلال عقب هستیم و استان خوزستان می تواند بخشی مهمی از عقب ماندگی صنعت حلال را جبران کند.

حجت الاسلام حسینی مقدم گفت: در کشور انگلیس با ۵درصد مسلمان، قصابی های آن ۱۵ درصد گوشت حلال توزیع می کنند، یعنی ۱٠ درصد گوشت حلال توسط غیرمسلمان ها خریداری و مصرف می شود.

وی تصریح کرد: ۲ هزار میلیارد دلار گردش مالی صنعت حلال در دنیا وجود دارد که کشور ما در این صنعت سهم کمی دارد کم و این حاصل کم کاری و کوتاهی متولیان امر است.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد دامپزشکی کشور گفت: در حال حاضر ۱۲میلیارد دلار در سال واردات حلال داریم و صادرات حلال ما نیز ۴ میلیارد دلار است و عقب ماندگی زیادی در این زمینه داریم.

وی ضمن تاکید بر تسهیلگری و ایجاد فضای مناسب برای بخش خصوصی، عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی، صمت، دامپزشکی و استانداری باید به بخش خصوصی کمک کنند تا صادرات حلال صورت گیرد و مشکلی در صادرات نداشته باشند.

حجت الاسلام حسینی مقدم در پایان با اشاره به اینکه جایگاه گوشت در صنعت حلال ویژه است، خاطرنشان کرد: گوشت در سبد غذایی نشانه امنیت غذا است و اگر در کشوری گوشت از سبد غذایی حذف شود این سفره دچار ناامنی و تزلزل می شود.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.