jahad_header (5)

حفظ و بازسازی ذخایر ماهیان دریایی در آبادان

حفظ و بازسازی ذخایر ماهیان دریایی در آبادان

یک میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه بهمنشیر رهاسازی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:  مدیر کل شیلات استان گفت: با حضور نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و جمعی از مسئولان منطقه یک میلیون قطعه بچه ماهی بومی گونه بنی و برزم در رودخانه بهمنشیر رهاسازی شد.

فتح الله ابوعلی  یکی از وظایف شیلات کشور و استان خوزستان را بازسازی ذخایر ماهیان دریایی و منابع آبهای داخلی مطرح کرد و افزود: سالانه با توجه به برنامه ریزی های انجام شده بچه ماهیان مورد نیاز برای بازسازی ذخایر آبزیان استان از طریق ۲ مرکز تکثیر ماهیان بومی در داخل استان تامین می شود.

وی اهداف مهم رهاسازی بچه ماهیان در منابع آبی استان را حفظ و بازسازی ذخایر، تامین پروتئین و امنیت غذایی، اشتغالزایی و پایداری معیشت جوامع محلی دانست و یادآور شد: پیرو تفاهم نامه همکاری با هیئت ورزش های همگانی در شهرستان آبادان تداوم این طرح به ویژه در مناطق ساحلی به توسعه گردشگری و ماهیگیری تفریحی در منطقه کمک شایان توجهی می کند.

ابوعلی در ادامه عمده دلایل کاهش ماهیان بومی را صید بی رویه و غیر مجاز، استفاده از روش های صید مخرب و غیر استاندارد از جمله الکتروشوکرها و سموم در تالاب ها و رودخانه ها از سوی برخی صیادان و افراد سودجو برشمرد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.