jahad_header (5)

حفظ منابع پایه با کشت مستقیم در خرمشهر

حفظ منابع پایه با کشت مستقیم در خرمشهر

پیش بینی می شود در ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع شهرستان خرمشهر کشت مستقیم صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر  گفت: تاکنون در ۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان کشت مستقیم صورت گرفته است و با توجه به کشت ۷ هزار و ۵۰۰ هکتاری شلتوک در این شهرستان انتظار  میرود تا این میزان کشت مستقیم گندم صورت گیرد.

یاسر  شریفی افزود: پیش بینی می شود از این سطح ۱۵ هزار تن محصول گندم برداشت شود. با توجه به اینکه کشور ما جزء مناطق کم باران بوده و حفظ رطوبت خاک از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بنابراین باید به سمت روش های بی خاک ورزی رفت که درصد بیشتری از بقایای گیاهی را در سطح خاک باقی بگذارد. 

 

وی درباره مزایای کشاورزی حفاظتی اظهار داشت: حفظ منابع پایه و پایداری تولید، کاهش اثرات زیان بار تراکم در خاک های فشرده، صرفه جویی در وقت، نیروی کار و سوخت، کاهش عملیات زراعی و بهبود اقتصاد مزرعه، کاهش روان آب و جلوگیری از فرسایش آبی و بادی، افزایش قابلیت نگهداری و نفوذ آب در خاک و کاهش تبخیر غیرمفید، نگهداری بقایای گیاهی در سطح خاک به جای سوزاندن آنها، حفظ موادآلی در خاک و امکان افزایش آن، مدیریت حاصلخیزی خاک و کنترل علف های هرز از مزایای کشاورزی حفاظتی است.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.