jahad_header (5)

حفظ اشتغال و بهبود معیشت عشایر در مناطق صعب العبور خوزستان

حفظ اشتغال و بهبود معیشت عشایر در مناطق صعب العبور خوزستان

رزمایش محرومیت زدایی و ارائه خدمات جهادی دامپزشکی در مناطق محروم و صعب العبور استان خوزستان به مناسبت هفته بسیج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی  خوزستان، آیین افتتاحیه رزمایش محرومیت زدایی و ارائه خدمات جهادی دامپزشکی در مناطق محروم و صعب العبور استان خوزستان به مناسبت هفته بسیج با حضور جانشین فرماندهی سپاه حضرت ولیعصر (عج)، معاونین امور عمرانی و امور اقتصادی استانداری، تعدادی از مدیران کل دستگا های اجرایی استان و فرمانداران شهرستان های هدف، در محل اداره کل دامپزشکی استان خوزستان برگزار گردید.

مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه عشایر عزیز، مظهر جهاد اقتصادی و جهاد تولید هستند و ما باید خدمتگزار آنها باشیم، گفت: این رزمایش، خدمتی بی منت از سوی دامپزشکی استان برای عشایر مناطق محروم و سخت گذر خوزستان و با مشارکت سایر ارگان های اجرایی استان است.

ناصر عسکری فرد افزود: این رزمایش دارای اهداف ۵ گانه  شامل تلاش جهادی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در ایجاد امنیت غذایی جامعه ،کمک به رشد تولید، رونق اقتصادی، حفظ اشتغال و بهبود معیشت عشایر عزیز ، حفظ سرمایه دامی عشایر در برابر بروز بیماری ها و تلفات، رساندن خدمات ضروری دامپزشکی به نقاط دور دست و محروم سطح استان و پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام و افزایش بهداشت عمومی می باشد.

وی اضافه کرد: این رزمایش در منطقه احمدفداله دزفول  با ۲۹ روستا، بخش سوسن شرقی ایذه  با ۲۵ روستا، شهرستان مسجدسلیمان با ۴ روستا، شهرستان اندیمشک با ۲۱ روستا و شهرستان

شادگان دهستان حسینی با ۲۶ روستا و مجموع ۱۰۵ روستا اجرا میگردد.

 

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به واکسیناسیون بالغ بر ۳۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در شهرستانهای هدف عنوان کرد: در این رزمایش ۸۰۰ هزار خدمت در قالب ۱۰ نوع عملیات دامپزشکی توسط اکیپ های دامپزشکی ارائه می شود.

وی در ادامه افزود: در این رزمایش ۴۵ اکیپ جهادی دامپزشکی به تعداد ۱۶۰نفر به مدت ۴ شبانه روز به انجام عملیات رایگان دامپزشکی شامل چندین نوع واکسیناسیون، سم پاشی، ویزیت، درمان، آموزش و ... خواهند پرداخت.

ا

.

 

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.