jahad_header (5)

حفاظت همیاران طبیعت از عرصه های منابع طبیعی خرمشهر

حفاظت همیاران طبیعت از عرصه های منابع طبیعی خرمشهر

۳۵۰ نفر از شهروندان خرمشهری از ابتدای سال جاری در طرح همیار طبیعت ثبت نام کرده اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان خرمشهر از ثبت نام ۳۵۰ نفر از شهروندان خرمشهری از ابتدای سال جاری در طرح همیار طبیعت خبر داد.

علی توکلی گفت : همیار طبیعت به فرد يا افرادي اطلاق مي‌شود كه به صورت انفرادي و گروهي منابع طبیعی را در پيشبرد اهداف «ترويج فرهنگ منابع طبيعي و جلب مشاركت مردم در امور حفاظت، احيا و توسعه و بهره برداري صحيح از منابع طبيعي» ياري نمايند. همیاران طبیعـت از اقشار مختلف شامل اعضـای شـوراي اسلامي روستا، دهياران، بسيجيان محلي، معلمان، دانش‌آموزان، دانشجويان، مجريان و بهره‌برداران، فارغ‌التحصيلان و كليه دوستداران طبيعت و منابع‌طبيعي تشکیل شده‌اند.

وی ادامه داد :سال گذشته ۱۰۰ نفر از شهروندان خرمشهری با رده سنی ۷ تا ۷۰ سال در این طرح ثبت نام کردند که برای آنها کارت صادر شده و آموزش های لازم به آنها داده شده است.

توکلی افزود: تلاش در توسعه فرهنگ منابع‌طبیعی، شركت در كلاس‌هاي آموزشي- ترويجي، حفظ و صيانت از عرصه‌هاي منابع‌طبیعی، شناسایي و معرفی افراد علاقمند به همكاري با منابع‌طبيعي،  اطلاع‌رساني هر گونه تخریب منابع‌طبیعی به مسئولین ذیربط از جمله وظایف همیاران طبیعت میباشد

 

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.