jahad_header (5)

حضور 90 اکیپ دامپزشکی در روز عید قربان در خوزستان

حضور ۹۰ اکیپ دامپزشکی در روز عید قربان در خوزستان

مدیر کل دامپزشکی استان گفت: ۹۰ اکیپ نظارتی دامپزشکی ثابت و سیار در روز عید قربان، وظیفه بازرسی بهداشتی و ذبح شرعی را انجام می دهند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیرکل دامپزشکی خوزستان اظهار داشت: ذبح دام در روز عید قربان امسال در محل های از پیش تعیین شده و کشتارگاه‌های دام استان انجام می‌شود و ناظران دامپزشکی استان برای بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید قربان از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ در این محل‌ها مستقر و آماده خدمت رسانی به مردم استان هستند

ناصر عسکری فرد افزود: همچنین اکیپ های سیار در کل استان برای انجام نظارت های بهداشتی رایگان، آماده اعزام به منازل و محل های در خواستی مردم می باشند.

وی ادامه داد: ۱۲۰ نفر کارشناس دامپزشکی و ۶۰ نفر روحانی ناظر بر ذبح شرعی در قالب ۹۰ اکیپ نظارتی ثابت و سیار در روز عید قربان، بازرسی بهداشتی و نظارت شرعی را انجام خواهند داد.

عسکری فرد با توجه به بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در چند شهرستان و ابتلای چندین نفر به این بیماری، به شهروندان توصیه نمود از خرید دام دارای کنه چسبیده به قسمت های بدون مو و پشم جداً خودداری نمایند و گوشت دام تازه ذبح شده را به مدت ۲۴ ساعت و امحا و احشا آن را به مدت ۴۸ ساعت در یخچال قرار داده و بعد مورد استفاده قرار دهند و از مصرف گوشت و جگر نیم پز جدا خودداری نمایند.

شایان ذکر است هم استانی های عزیز می‌توانند با تماس با شماره ۰۶۱۳۳۳۶۱۳۵۳ داخلی ۲۰۶ الی ۲۰۸ خواستار حضور بازرسان بهداشتی و شرعی در محل ذبح باشند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.