jahad_header (5)

حرکت چرخه تولید با بانک کشاورزی98/02/09

 

حرکت چرخه تولید با بانک کشاورزی

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: سال گذشته بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی : مدیر شعب بانک کشاورزی در استان گفت: بانک کشاورزی با دارا بودن ۸۸ شعبه در استان می تواند پل مناسبی بین بازارهای مالی و بخش کشاورزی ایجاد کرده و چرخه تولید را در راستای صحیح به حرکت درآورد.

محسن صفدری افزود: تسهیلات پرداختی بانک در سال گذشته حدود ۲۰ هزار و ۲۲۱ میلیارد ریال رسید که نسبت به سال ۹۶ بالغ بر ۵۸۸ میلیارد ریال افزایش داشته است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار ۷۶ درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک در سال گذشته به پرداخت های سرمایه ای اختصاص یافت که دلیل عمده این روند نسبت به سال ۹۶ پرداخت تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی و محدود کردن پرداخت های مخارج خارج از بخش شعب شهری بوده است.

صفدری اضافه کرد: پرداخت ۸۶۹ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی با ۵۳ درصد رشد نسبت به سال ۹۶ یکی دیگر از فرازهای عملکردی مناسب بانک در سال گذشته بوده است.

وی اظهار داشت: جهت طرح های اولویت دار نظیر توسعه گلخانه و پرورش ماهی نیز به ترتیب ۲۸۲ میلیارد ریال و ۱۳۸ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد .

صفدری ادامه داد: یکی از عمده ترین فعالیت های بانک در سال ۹۷ پرداخت یک هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۶ درصد به منظور ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری یود که یک هزار و ۳۸۴ طرح کسب و کار کوچک با میزان یک هزارو ۴۶۰ فرصت اشتغال را فراهم ساخت.

وی تصریح نمود: بانک کشاورزی به منظور مدیریت عوارض بلایای طبیعی و کمک به بازسازی توان تولیدی کشاورزان خسارت دیده ضمن استفاده از ابزار بیمه کشاورزی ، در زمینه وصولی بدهی کشاورزان خسارت دیده تا حد امکان با آنان همراهی و مساعدت می کند به طوریکه در سال گذشته بدهی بالغ بر ۳ هزار و ۹۶۰ کشاورز خسارت دیده در چارچوب بند ((خ)) تبصره ۳۳ قانون برنامه و به مدت ۳ سال امهال شد.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.