jahad_header (5)

حراست چشم و رادار مدیران

حراست چشم و رادار مدیران

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: چشم و رادار یک مدیر ، حراست است ، حراست باید از زیرکی، هوش و توانایی برخوردار باشد  و با بکارگیری روش های جدید  اولین کسی باشد که آینده را پیش بینی می کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: همایش مسئولان حراست ها و مسئولان ITو مسئولان حفاظت فیزیکی منطقه ۲ کشور در سازمان برگزار شد.

رئیس سازمان در این همایش  گفتتا زمانی که جمهوری اسلامی ایران شهید می دهد بدین معناست که دشمن وجود دارد.

مجید نبی پور افزود: اگر ما مجهز به سلاح های پیشرفته فیزیکی ، فکری و نرم افزاری نباشیم ضربه خواهیم خورد.

وی با بیان اینکه آداب و سنن گذشته پیچ و مهره های فرهنگ ما هستند تصریح کرد: دفاع از این فرهنگ نیاز به شیوه نوین دارد و مقدمه آن علم اندوزی و شناخت است، ما موظف هستیم اطلاعاتی را کسب کنیم که ابزار کار ما هستند.

نبی پور ادامه داد: چشم و رادار یک مدیر ، حراست است ، حراست باید از زیرکی، هوش و توانایی برخوردار باشد  و با بکارگیری روش های جدید  اولین کسی باشد که آینده را پیش بینی می کند.

وی با بیان اینکه یکی از روش  های  نوین،  هوش مصنوعی است که باید در حراست به کار گرفته شود تصریح کرد: مدیر نباید رابطه اداری با حراست داشته باشد همچنین عزل و نصب های حراست نباید توسط مدیران  صورت بگیرد بلکه باید توسط سازمان حراست صورت بگیرد.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان نیز اظهار داشت :محیطی که مشغول انجام وظیفه هستیم یک مجموعه انسانی است و در این مجموعه انسانی، نظرات ،اراده ها ،افکار ،جهان بینی ها و اعتقادات متفاوتی وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالامیر رجب پور افزود : مدیریت این مجموعه انسانی باید خاص و ویژه باشد  زیرا چالش های خود را بدنبال دارد.

وی اظهار داشت: این مجموعه انسانی در ظرفی به نام بروکراسی اداری قرار دارد که این بروکراسی در هر سازمان و نهادی اقتضائات خود را دارد که اگر غافل بشویم چه بسا بروکراسی اداری موانعی برای رسیدن به اهداف ایجاد کند. 

رجب پور تصریح کرد: در این بین  نقش ارزنده حراست برای رفع چالش ها نقشی اساسی و حائز اهمیت است.

 

 

مدیر کل حراست استان هم در ادامه گفت: حراست باید از شناخت کافی، به موقع، سرعت، دقت و صحت برخودار باشد تا سازمان پویا شود.

تقوی با بیان اینکه تخلق و اتصاف به صفات خدا باید دو ویژگی مهم و از ملزومات رفتاری  نیروی حراست باشد افزود: وقت گذاری و کارکردن همانند جنگ در جبهه است .

وی به موقعیت استراتژیک استان خوزستان با توجه به برخورداری از مرزهای آبی و خشکی و اشتراک فرهنگ و زبان با کشورهای همسایه نیز اشاره و اضافه کرد: در خوزستان ضریب ضربه پذیری بالاست و خوشبختانه تاکنون کمترین آسیب ها را با وجود بیشترین ضربه ها متحمل شده ایم.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.