jahad_header (5)

جلوگیری از هدر رفت آب با اجرای آبیاری تحت فشار

 

جلوگیری از هدر رفت آب با اجرای آبیاری تحت فشار

با هدف راندمان آبیاری و بهره‌وری آب ، ۳۸ هکتار از مزارع شهرستان حمیدیه تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حمیدیه از اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار درسطح ۳۸ هکتار دراین شهرستان خبر داد . مصطفی عبیاوی با بیان اینکه افزایش راندمان آبیاری و بهره‌وری آب از اهداف و دغدغه‌های مهم مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در شرایط خشکسالی و تغییرات آب و هوایی است اظهار داشت: در راستای افزایش راندمان آبیاری، طرح‌های مختلفی از جمله سیستم‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه یکی از مشکلات عمده و هدر رفت آب در آبیاری سطوح ناهموار پستی وبلندی می باشد استفاده ازسیستم های آبیاری تحت فشار باعث جلوگیری از هدر رفت و ارتقاء راندمان آبیاری،کاهش هزینه نیروی انسانی افزایش عملکرد کاهش هزینه های نهاده های کشاورزی می شود .

وی با بیان اینکه این طرح به روش آبیاری بارانی ثابت کلاسیک و به مساحت ۳۸ هکتار در اراضی شیب دار و شنی شهرستان انجام شد اظهار داشت: محصولاتی که تحت این طرح قرار گرفتند شامل گندم ،سیب زمینی و باقلا است.

 وی در پایان افزود : دوره های آموزشی با هدف آشنایی کشاورزان با مزایای سیستم های آبیاری تحت فشار و صرفه جویی در مصرف آب در شهرستان به صورت مستمر در مراکز خدمات برای جامعه هدف برگزار می شود.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.