jahad_header (5)

جلوگیری از هدررفت 60 درصدی آب در مزارع رامشیر98/06/09

 

جلوگیری از هدررفت ۶۰ درصدی آب در مزارع رامشیر

اولین طرح آبیاری کم فشار در شهرستان رامشیر به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامشیر  گفت : اولین طرح آبیاری کم فشار در شهرستان رامشیر با حضور امام جمعه ،معاون فرماندار، مسئولین  وبهره برداران شهرستان  در  هفته دولت به بهره برداری رسید.

محسن احمدی افزود: اين سيستم آبياري در سطح  ۲ هکتار از باغات روستای تلتلیه شهرستان  و با ايجاد مخزن و لوله دریچه دار (هیدروفلوم) براي هر قطعه زمين و با دريچه هاي ايجاد شده بر روي هر خط اجرا شده است.
وی ادامه داد: هزينه كل این طرح ۱۵۸ میلیون ريال است كه ۱۱۶ میلیون  ریال آن اعتبارات بلاعوض دولتي  ومابقی سهم کشاورز می باشد.

احمدی با اشاره به لزوم مصرف بهينه آب در بخش هاي مختلف به ويژه در بخش كشاورزي اظهار داشت: برای اجرای این طرح از هدر رفت ۶۰ درصدی آب در منطقه جلوگیری خواهد شد.

 وی با بيان اينكه استفاده از سيستم هاي نوين آبياري و كاهش بكارگيري روش غرقابي مورد حمايت ويژه دولت است، تصریح نمود: آبياري كم فشار روش جديدي است كه در آن با استفاده از فشار آب موجود در لوله هاي آبرساني مزرعه و با ايجاد فشار كم با ريزش آب درون يك مخزن كوچك مانند لوله جدار با اتصال به لوله موتورخانه بدون نياز به استخر و پمپاژ به مزارع آبرساني مي شود.

 

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.