jahad_header (5)

ثبت بیش از 5 هزار هکتار کشت قراردادی در شهرستان دزفول

رئیس تعاون روستایی شهرستان دزفول از پیشرفت مناسب کشت قراردادی توسط تعاون روستایی دزفول خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با توجه به تمدید مدت زمان طرح تا ۱۵ بهمن ماه به تمامی اهداف مد نظر در این زمینه دست یابیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان؛ محمد مهرپرور رئیس تعاون روستایی شهرستان دزفول گفت: کشت قراردادی یکی از اولویت های کاری تعاون روستایی این شهرستان بوده و خوشبختانه طی ماه گذشته، شاهد عملکرد افزایشی در این زمینه بوده ایم.

وی در ادامه افزود: تا ۳۰ دی ماه سال جاری بیش از ۵ هزار ۸۰۰ هکتار قرارداد کشت قراردادی توسط تعاون روستایی این شهرستان امضاء شده و این روند همچنان با سرعت مناسبی در حال افزایش است و امیدواریم تا پایان زمان طرح بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم.

رئیس تعاون روستایی دزفول گفت: در حال حاضر دزفول جزء موفق ترین شهرستانها در زمینه کشت قرادادی در میان تعاون روستایی های استان بوده و در این راستا توانسته ایم با ۱۳۵۷ کشاورز،  ۵ هزار و ۸۶۱ هکتار را زیر کشت قراردادی ببریم که از این میزان ۵ هزار  و ۷۳۷ هکتار تائید و ۸۱۶ قرار داد هم به ثبت رسیده است.

وی در پایان گفت: کشت قراردادی شامل مزایای مناسبی برای کشاورزان از جمله اطمینان از بیمه محصولات و تامین خسارت در شرایط آب و هوایی متغییر است، همچنین می توان به تخفیف ۲۰ درصدی بیمه اشاره داشت و اینکه کشاورزان می توانند به ازای هر تن گندم تحویلی به اداره تحت قرارداد ۱۵۰ هزار تومان دریافتی داشته باشند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.