jahad_header (5)

تکمیل برق رسانی مجتمع پرورش ماهیان گرمابی در خرمشهر

تکمیل برق رسانی مجتمع پرورش ماهیان گرمابی در خرمشهر 

مدیر کل شیلات خوزستان گفت:در حال حاضر دغدغه اصلی ما در پروژه مجتمع پرورش ماهیان گرمابی شهید احمدیان خرمشهر تکمیل زیرساخت های موجود است.
به گزارش روابط عمومی‌ سازمان کشاورزی خوزستان: مدیر کل شیلات از تکمیل برق رسانی فاز دوم مجتمع پرورش ماهیان گرمابی شهید احمدیان خرمشهر در آینده نزدیک خبر داد.
فتح اله ابوعلی با بیان اینکه  پرورش ماهیان گرمابی شهید احمدیان خرمشهر به عنوان بزرگترین مجتمع پرورش ماهی فعال در جنوب کشور محسوب می شود افزود: فاز اول این طرح در سال های گذشته بهره برداری شده و تکمیل فاز دوم آن به دلیل مشکلات زیرساختی و کمبود اعتبارات چندین سال به طول انجامید و در حال حاضر دغدغه اصلی ما در این پروژه بزرگ شیلاتی، تکمیل زیرساخت های موجود به خصوص برق رسانی در فاز دوم این طرح و اجرای بخش توسعه آن است.
وی اظهار داشت : در چندسال اخیر دستگاه های اجرایی، با مشکلات مالی و اعتباری فراوانی مواجه شده بودند و علیرغم اینکه برای فاز ۲ این مجتمع، ۲۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب در نظر گرفته شده بود اما اعتبار تخصیص داده شده ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود؛ در حالی که اگر پرداخت اعتبارات به صورت کامل انجام می شد قطعا پروژه در موعد مقرر به بهره برداری می رسید. 
مدیر کل شیلات خوزستان با بیان اینکه با همکاری فرمانداری، مسئولان محلی شهرستان و حمایت اداره کل شیلات و همچنین مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، حدود ۵ میلیارد تومان اعتبار تامین شده است، از تکمیل برق رسانی فاز دوم مجتمع پرورش ماهیان گرمابی شهید احمدیان خرمشهر  در آینده نزدیک خبر داد.
وی با اشاره به مشکلاتی که همچنان در کل مجموعه وجود دارد تاکید کرد: زهکش فاز اول این مجتمع باید به کانال شیردم  منتقل شود.
وی خاطرنشان کرد: اهداف و برنامه های عملیاتی بسیاری برای توسعه و اشتغالزایی در منطقه تدوین شده است و طبق توافق به عمل آمده با بنیاد برکت، تسهیلات و امکانات لازم به منظور تکمیل زنجیره تولید تا مصرف ماهی شامل، تامین نهاده و بچه ماهی، فرآوری، بازاریابی و... نیز در حال رایزنی و پیگیری است.
ابوعلی اضافه کرد: شهرستان خرمشهر به عنوان قطب تولید ماهیان گرمابی در سطح استان خوزستان بیش از ۵ سال رتبه اول آبزی پروری در حوزه ماهیان گرمابی را به خود اختصاص داده است.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.