jahad_header (5)

تولید 40 تن بذر پرورشی گندم و جو در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان

تولید ۴۰ تن بذر پرورشی گندم و جو در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان

 رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان از تولید ۴۰ تن بذر پرورشی در این مرکز خبر داد.

 به گزارش روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، سید بهرام اندرزیان گفت: ۴۰ تن بذر پرورشی گندم، تریتیکاله و جو در سال زراعی گذشته در این مرکز تولید شد.

 وی افزود: بذور تولید شده شامل ۸ رقم گندم نان، ۳ رقم گندم دوروم، دو رقم تریتیکاله و ۵ رقم جو بودند که در قالب طبقات بذری تهیه شدند.

اندرزیان ادامه داد: همه طبقات بذری تولید شده توسط کارشناسان مؤسسه ثبت گواهی بذر و نهال مورد تأیید قرار گرفتند و برای تکثیر در اختیار شرکت‌های تولیدکننده بذر قرار خواهند گرفت.

 وی با اشاره به اینکه ارقام تولید شده در قالب هسته‌های بذری هستند افزود: ارقام جدید معرفی شده دارای پایداری عملکرد، سازگاری بالا و مناسب اقلیم استان هستند.

اندرزیان اظهار امیدواری کرد: با تولید بالای این ارقام نیاز اولیه کشاورزان به بذور سالم و با کیفیت بالا و بذور گواهی شده مرتفع شود.

 در ادامه علی اکبرآبادی رئیس بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز با تأکید بر اهمیت هسته‌های بذری در امنیت غذایی و تولید کشاورزی پایدار گفت: رمز موفقیت در کشت گندم و غلات، تولید هسته‌های بذری است که مراکز در تولید بذر اولیه نقش مهمی دارند.

 وی یادآور شد: تولید هسته‌های اولیه بذری از وظایف حاکمیتی مرکز است و تولید آن‌ها نقش پایه و زیربنایی در تحقق اهداف طرح جهش تولید ایفا می‌کنند.

علی اکبر آبادی اضافه کرد: تغییرات اقلیم، تنش‌های زیستی و غیرزیستی، چالش‌هایی را در بخش زراعت کشور ایجاد کرده است؛ لذا معرفی ارقام متحمل به کم‌آبی و زودرس، ارقام متحمل به شوری، ارقام متحمل و مقاوم به بیماری‌ها و ارقام با ارزش غذایی مناسب و با کیفیت مطلوب، جزء اولویت‌های برنامه معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد. اکبرآبادی تأکید کرد: ارقام جدید معرفی شده برای استان دارای این خصوصیات هستند.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.