jahad_header (5)

توقیف کشتار غیر مجاز دام در شوشتر

توقیف  کشتار غیر مجاز دام در شوشتر 
با فرد متخلفی که در منزل اقدام به کشتار دام می کرد برخورد قانونی شد
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان : رئیس اداره دامپزشکی شوشتر گفت: با افزایش اکیپ های نظارتی بر فرآوره های خام دامی و بهداشت عمومی در سطح شهرستان و رصد و پیگیری های صورت گرفته توسط بازرسان اداره دامپزشکی شوشتر فردی که در خانه نسبت به انجام کشتار غیر مجاز دام اقدام می نمود شناسائی گردید.
سید مرتضی قریشی افزود: شخص متخلف از مدت ها قبل تحت نظر کارشناسان این اداره قرار داشت و بصورت مخفیانه نسبت به کشتار غیر مجاز و غیر بهداشتی گاومیش‌ در منزل مسکونی اقدام می نمود که  متوسط مامورین نیروی انتظامی بازداشت و به مرجع قضایی معرفی گردید.
وی در خصوص لاشه کشتار شده در منزل مسکونی گفت: تا زمان تعیین تکلیف فرآورده استحصال شده به پیش سرد کشتارگاه منتقل گردید.
قریشی اضافه کرد: دامپزشکی و سایر دستگاه های ذیربط با فراهم نمودن امکانات مطلوب در کشتارگاه، این امکان را برای شهروندان فرآهم نموده است تا دام کشتاری خود را در مکانی بهداشتی و تحت نظر مستقیم کارشناسان دامپزشکی کشتار نمایند.
وی تصریح کرد: دامپزشکی در حوزه سلامت، تخلفاتی که بهداشت عمومی را تهدید می کند، با متخلفین با جدیت برخورد می کند و از شهروندان عزیز درخواست نمود که هرگونه تخلف بهداشتی در حیطه کاری دامپزشکی را جهت پیگیری قانونی به اداره دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند و فرآورده های خام دامی مورد مصرف را از مراکز مجاز بهداشتی تهیه کنند و به منظور حفظ بهداشت و سلامت خود و خانواده به مهر و برچسب دامپزشکی که به لاشه ها الصاق شده توجه نمایند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.