jahad_header (5)

توسعه و جایگزینی نخبلات در آبادان با کشت پاجوش

 

توسعه و جایگزینی نخبلات در آبادان با  کشت پاجوش

 

 

بیش از ۹۸ هکتار پاجوش نخیلات در شهرستان آبادان کشت شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: در راستای اجرای طرح کشت توسعه و جایگزینی نخیلات در شهرستان تا کنون بیش از ۹۸ هکتار پاجوش در قالب توسعه و جایگزینی در مناطق تحت پوشش مراکز خدمات سه گانه کشت شده است.

 

حسن دشتي نژاد افزود: طرح توسعه و جایگزینی  نخیلات با هدف گسترش سطح زیر کشت و نوسازی باغات، بهبود معیشت و افزایش اشتغالزایی اهالی بومی منطقه در آبادان از اواسط اسفند ماه سال گذشته آغاز و در حال انجام میباشد.

 

وی اظهار داشت: متقاضیان کشت پاجوش با مراجعه به مراکز خدمات منطقه خود در اروندکنار ابوشانک و منیوحی  می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند و پس از آن پاجوش ها از نظر روش کشت اصولی ، فواصل استاندار ، شرایط تسطیح ،پوشش دهی و وزن پاجوش توسط کارشناس مسئول تولیدات گیاهی و مراکز خدمات مورد بررسی و راستی آزمایی قرار گرفته و تایید خواهند شد.

 

دشتی نژاد با بیان اینکه در این طرح به ازای هر هکتار کشت پاجوش  ۴۰میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به کشاورزان تعلق خواهد گرفت تصریح نمود : تا کنون ۹ هزار و ۶۱۹ اصله پاجوش در قالب توسعه و ۵ هزار و ۴۰۵ اصله در قالب طرح جایگزینی نخیلات توسط ۱۲۹ متقاضی  کشت و تایید شده است.

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.