jahad_header (5)

توسعه نخیلات و افزایش بهره وری با بهره برداری از 2 پروژه بخش کشاورزی در شهرستان شادگان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شادگان از افتتاح ۲ پروژه بخش کشاورزی همزمان با هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، جمشید اسلامیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شادگان گفت: همزمان با هفته دولت ۲ پروژه بخش کشاورزی با حضور فرماندار شهرستان شادگان به بهره برداری رسید.

وی با بیان این مطلب که  این پروژه ها با هدف اصلاح و بهسازی انهار سنتی شادگان، توسعه و بهسازی باغات شهرستان شادگان افتتاح شد گفت: در راستای برنامه جامع نخیلات در استان، جایگزینی نخیلات فرسوده در شهرستان شادگان درسال ۱۴۰۱به وسعت ۵۰۰ هکتار و با مبلغ ۱۵۴ میلیارد ریال  اجرایی شد. اسلامیان در ادامه بیان کرد: این طرح در هر چهار دهستان خنافره، بوزی، حسینی و دارخوین شهرستان انجام شد تا علاوه بر توسعه نخیلات شاهد افزایش عملکرد و بهره وری  نخیلات در این شهرستان باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان تصریح کرد: در این طرح نخل‌های با سن بالا و بی سر، حذف و توسط پاجوش‌های تجاری و بومی منطقه جایگزین وبه طور مشارکتی با کشاورزان با هدف توسعه عمران و آبادی این منطقه اجرایی خواهد شد .

وی به مقوله آب و خاک اشاره کرد و گفت : اصلاح و بهسازی انهار سنتی شادگان با توجه به وسعت زیاد و مستعد بودن زمین های کشاورزی و همچنین داشتن نخیلات قابل توجه، که بخش اعظمی از تولید خرمای استان را تامین می نماید، به منظور برداشت رسوب و نیز تسهیل و افزایش ظرفیت جریان آب در انهار و در نتیجه افزایش بازده محصولات کشاورزی و علارغم کمبود اعتبار با پیگیری های صورت گرفته در چند سال گذشته  و همکاری بنیاد علوی، قرارگاه کربلا و شرکت نفت باجدیت ادامه دارد.

اسلامیان در تصریح کرد: در سال جاری  پروژه لایروبی و احیای انهار شادگان به طول ۷۵ کیلومتر به اتمام رسیده است.

در خاتمه مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: با وجود یک هزار کیلومتر نهر سنتی، اقدامات بسیار خوبی از سوی دولت مردمی و انقلابی در زمینه لایروبی نهرها و توسعه نخیلات شهرستان انجام شده است.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.