jahad_header (5)

توسعه مزارع گندم بنیان در خرمشهر

توسعه مزارع گندم بنیان در خرمشهر

پیش بینی می شود سه هزار و ۶۴۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خرمشهر در سال زراعی جاری به طرح ملی گندم بنیان اختصاص یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر گفت: پیش بینی می شود  سه هزار و ۶۴۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خرمشهر در سال زراعی جاری به طرح ملی گندم بنیان اختصاص یابد.

یاسر شریفی افزود: هدف از اجرای این طرح افزایش ۳۰ درصدی در تولید و عملکرد گندم، توسعه ارقام جدید، توسعه کشت با خطی کار، مستقیم کار و افزایش عملکرد از طریق بهبود و تغذیه گیاهی است.

وی افزود: با اجرای این طرح در مدت چهار سال میانگین عملکرد گندم شهرستان خرمشهر ۳۰ درصد افزایش می‌یابد و سبب مصرف بهینه بذر می‌شود.

شریفی اظهار داشت: تغذیه بهینه با استفاده از آزمون خاک، مبارزه با عوامل خسارت زا از جمله مراقبت از سلامت گیاه و برگ های زیر پرچم با مصرف ترکیبات قارچ کش حداقل در ۲ مرحله، توسعه سامانه‌های آبیاری زیرفشار به ویژه آبیاری تیپ و ایجاد راهروهای ثابت به منظور انجام اقدامات به زراعی در مزارع گندم از دیگر برنامه‌های اجرایی این طرح است.

وی بیان کرد: کاهش هزینه‌ تولید با کاهش مصرف بذر در هکتار و کاهش تردد ماشین آلات، کاهش فشردگی خاک، کاهش مصرف سوخت ماشین آلات، افزایش عملکرد و کیفیت محصول از دیگر مزایای این طرح است.

شریفی با بیان اینکه پیش بینی می شود در این طرح ۱۸ هزار و ۵۶۰ تن گندم تولید شود تصریح نمود: طرح ملی گندم بنیان ساختار مشارکتی داشته که مشارکت کشاورزان، کارشناسان، مدیران، محققان و مجموعه تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی در این پروژه امری ضروری است.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.