jahad_header (5)

توسعه اقتصاد مقاومتی با پرورش اسب

توسعه اقتصاد مقاومتی با پرورش اسب
معاون حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی از دهکده پرورش اسب استان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: حجت الاسلام و المسلمین مسعود لویمی معاون فرهنگی نمایندگی ولی فقیه سازمان از باشگاه های سوارکاری و مراکز پرورش اسب بازدید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود لویمی در حاشیه بازدید از دهکده اسب سواران با بیان اهمیت و ارزش سوارکاری گفت : پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند: به فرزندان خود سوارکاری، شنا و تیراندازی بیاموزید. از این حدیث و همچنین آیات متعدد در مورد پرورش اسب و سوارکاری می‌توان این‌گونه برداشت کرد که اسب‌دوانی، آموزش سوارکاری و پرورش اسب از ابتدای ظهور اسلام موردتوجه دین اسلام و ائمه معصومین (ع) بوده است.

وی با تشویق جوانان اهالی این دهکده بر ایجاد باشگاه های سوارکاری که باعث ایجاد کارآفرینی و درآمدزایی و تاثیر زیادی در توسعه اقتصاد مقاومتی خواهد ‌شد اظهار داشت:
در کشور جایگاه پرورش اسب در حال پررنگ تر شدن است
وی ادامه داد: در کشورمان نژاد‌های اسب های اصیل زیادی پرورش می‌شوند و ما مشهورترین اسب‌های قدیمی دنیا را داریم.

در حاشیه بازدید، مهندس غله و دکتر نجیب از صاحبان باشگاه سوارکاری و پرورش اسب از همکاری بیشتر دولت و مسئولان مربوطه در جهت پیشرفت و تسریع در روند رفع مشکلات این منطقه خواستار بودند

لازم به ذکر است دهکده اسب سواران در ١٦ کیلومتری اهواز و از توابع شهرستان باوی استان خوزستان، دارای ۱۰ باشگاه سوارکاری‌ و( پرورش اسب) به تعداد ۱۵۰‪ راس اسب مادیون و نریون و همچنین ۱۵ باشگاه سوارکاری در حال ساخت می‌باشد


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.