jahad_header (5)

توان افزایی زنان روستایی و عشایری در طرح کاشت یک میلیارد نهال درخت در خوزستان

 

توان افزایی زنان روستایی و عشایری در  طرح کاشت یک میلیارد نهال درخت در خوزستان

طرح توان افزایی و توسعه اشتغال زنان روستایی و عشایری در تولید و کاشت یک میلیارد نهال درخت در خوزستان  در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان از اجرای طرح توان افزایی و توسعه اشتغال زنان روستایی و عشایری در طرح تولید و کاشت یک میلیارد نهال درخت در پنج شهر استان خبر داد.

سید یعقوب هاشمی  افزود: این طرح در پنج شهرستان اندیمشک، رامهرمز، شوشتر، گتوند

و هندیجان برای زنان تسهیلگر و اعضای صندوق های خرد و همچنین زنان کارآفرین روستایی و عشایری در حال اجراست.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح ، بستر سازی جهت بهره گیری از ظرفیت زنان روستایی و عشایری استان به منظور احیاء منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست است اظهار داشت: ارتقاء سطح دانش و مهارت زنان روستایی و عشایری در تولید و کاشت نهال های سازگار با اقلیم، ترویج فرهنگ درختکاری و محافظت از زمین در بین اعضای خانواده از طریق آموزش مادران جامعه، از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

هاشمی تصریح نمود: تکمیل زنجیره تولید و تامین نهال به منظور عملیاتی کردن طرح کاشت یک میلیارد نهال طی چهار سال،  ایجاد فرصت اشتغال و درآمدزایی برای زنان روستایی و عشایری در شهرستان ها نیز از اهداف دیگر این طرح است.

وی اذعان داشت: این طرح از محل اعتبارات ملی و با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین اداره کل منابع طبیعی خوزستان اجرا می شود.

هاشمی افزود: پس از اتمام آموزش های ارائه شده، تولیدات زنان تحت پوشش این طرح توسط اداره کل منابع طبیعی استان به صاحبان صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، صاحبان صنایع چوب و حامیان خودجوش زیست محیطی معرفی می شوند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.