jahad_header (5)

تمهیدات لازم برای پشتیبانی از کشت های تابستانه اندیشیده شده است/ کشت محصولات کم آب بر در حوضه آبریز کرخه یکی از راه های سازگاری با کم آبی در این حوضه

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که یکی از مهمترین راههای سازگاری با کم آبی در حوضه آبریز سد کرخه کشت محصولات کم آب بر در این حوضه است گفت: تمهیدات لازم برای پشتیبانی از کشت های تابستانه اندیشیده شده و در حال اجرا است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، سید رحمت ا... پریچهر رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در نشست هم اندیشی و آگاهی بخشی کشاورزان، نخبگان و بزرگان عشایر حوضه آبریز شد کرخه گفت: امروز با توجه به محدودیت منابع آبی در حوضه آبریز سد کرخه موضوع سازگاری با این مقوله مهم مطرح است.

وی با بیان این مطلب که برای سازگاری با کم آبی راه حل های فراوانی وجود دارد اظهار کرد: ما باید بهترین و کم هزینه ترین راه حل که منافع اکثریت کشاورزان عزیز را تامین می‌کند انتخاب کنیم.

پریچهر در ادامه تصریح کرد: طبق بررسی های انجام شده آیتم هایی برای الگوی کشت تعیین شد که از مهمترین آنها می‌توان به بحث منابع آبی و خاکی، نیاز و شرایط اقلیمی و مباحث اقتصادی به عنوان شاه بیت تمام فعالیت ها اشاره کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که در سال گذشته با یاری خداوند در بیش از ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی حوضه کرخه کشت انجام شد گفت: امروز بررسی ها نشان می دهد در آستانه کشت تابستانه باید به سمت کشت محصولاتی سوق پیدا کنیت که علاوه بر تامین نیاز کشور و سابقه کشت در منطقه، کم آب بر و اقتصادی باشند.

وی اظهار کرد: طی جلسات و نشست‌های متعدد و بررسی سوابق کشت در ۶ شهرستان حوضه کرخه محصولاتی از جمله ذرت، سبزی و صیفی، حبوبات، کنجد و سورگوم به عنوان اولویت کشت در این حوضه معرفی شد.
پریچهر گفت: سازگاری با کم آبی باید با اشراف کامل به محدودیت ها و اجرای صحیح الگوی کشت محقق شود.

وی به تامین آب مورد نیاز برای دام‌های سنگین و گاو میش ها و حفظ هور العظیم به عنوان یک مقوله زیست محیطی و امانت نسل های آینده اشاره و بیان کرد: الگوی کشت بر اساس میزان آب تخصیص یافته اجرا خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه بیان داشت: تمهیدات لازم برای پشتیبانی از کشت های تابستانه اندیشیده شده و در حال اجرا است.

پریچهر همچنین از کشاورزان به عنوان محبوب ترین مخلوقات خداوند نام برد و گفت: کشاورزی به عنوان حلال ترین کسب و کار شناخته شده و بسیار ارزشمند است، کشاورزان با نگاه به زمین و دست‌هایی به آسمان رحمت و برکت را از خداوند طلب می‌کنند.

وی در خاتمه گفت: از همه کشاورزان سخت کوش و عزیز خوزستانی تقاضا می‌کنم تا با همدلی، همراهی، مدیریت و رعایت الگوی کشت، حماسه دیگری را در راستای تامین امنیت غذایی کشور رقم زده و در کنار هم از این مرحله مهم نیز به نحو احسن گذر کنیم.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.