jahad_header (5)

تقدیر از نخلداران آبادان

تقدیر از نخلداران آبادان

آیین گرامیداشت و مراسم جشن شکرانه برداشت خرما در آبادان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، این مراسم با حضور مدعوین از موسسه تحقیقات میوه های نیمه گرمسیری،منطقه آزاد اروند،اتاق اصناف کشاورزی،کارکنان جهاد کشاورزی و کشاورزان پیشروی منطقه در ایستگاه مشترک تحقیقاتی میوه های نیمه گرمسیری و آقای حاجیان در شلهه ثوامر از بخش مرکزی برگزار شد.

 

مدیر جهاد  کشاورزی آبادان گفت: شهرستان آبادان با داشتن ۲۹ درصد از کل اراضی زیر کشت خرما رتبه دوم تولید خرما در استان خوزستان را داراست.

 

حسن دشتي نژاد افزود: ثبت شدن ۲۵ شهریور به عنوان روز خرما در تقویم ملی بخش مهمی از فرهنگ مردمان خطه جنوب کشور را پایدار و جاودانه کرد.

وی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در راه حفظ و آباد سازی نخیلات آبادان بیش از پیش تلاش کنیم.

 

در این مراسم محقق مرکز تحقیقات میوه های نیمه گرمسیری، مدیر بخش کشاورزی،شیلات و دامپروری منطقه آزاد اروند و رئیس اتاق اصناف کشاورزی شهرستان و جمعی از کشاورزان منطقه به بیان سخنانی در زمینه نخل خرما و شرایط منطقه پرداختند.

 

اجرای شعرخوانی به زبان محلی درباره  نخل خرما و مراسم دعای سپاسگزاری به شکرانه برداشت محصول خرما در این مراسم انجام شد و کلیه حضار به هم نوایی با دعای شکر از درگاه الهی پرداختند.

 

در این مراسم انواع ارقام خرمای آبادان،محصولات فرآوری شده از خرما مانند قهوه خرما،کیک پودر خرما،شیره و سرکه خرما،ترشی خارک، انواع رطب ها و خرماهای صادراتی آبادان و محصولات صنایع دستی ساخته شده با برگ درخت نخل در معرض دید مدعوین قرار گرفت و حضار با محصولات خوراکی خرما پذیرایی شدند.

 

در پایان از طرف ریاست سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به مدیر جهاد کشاورزی آبادان،رئیس اتاق اصناف کشاورزی آبادان و کشاورزان فعال و پیشروی منطقه به مناسبت روز ملی خرما لوح تقدیر اهدا شد.

همچنین توسط مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان به ۲۰ نفر از کشاورزان فعال و پیشروی شهرستان لوح اعطا شد.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.