jahad_header (5)

تغییر کاربری، تهدید جدی برای خاک

تغییر کاربری، تهدید جدی برای خاک
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با تاکید بر ضرورت حفظ خاک و زمین‌های زراعی گفت: تغییر کاربری خاک مجموعه کشاورزی را رنج می‌دهد و با تبدیل زمین زراعی به مسکونی مخالف هستیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:مجید نبی پور در همایش روز جهانی خاک در سالن آمفی تئاتر دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: نمی‌توان به بهانه داشتن مسکن ویلایی منابع ارزشمندی چون خاک را از بین برد.

وی با اشاره به حدود ۱۸ میلیون هکتار خاک زراعی در کشور افزود: با این آمار به هر ایرانی ۵۰۰ متر مکعب خاک تعلق می‌گیرد که متعلق به آینده است.
نبی پور با اشاره به اینکه برای توسعه باید خواسته‌ها مطابق امکانات تغییر کند تصریح کرد: داشتن خانه ویلایی با ابعاد بالا خواسته منطقی نیست و مسئولان باید این موضوع را به خوبی مورد توجه قرار دهند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: یک غفلت ممکن است عدم تطابقی در طبیعت ایجاد کند که قابلیت جبران نداشته باشد.
وی با اشاره به اینکه امپریالیسم جهانی از ظرفیت‌های کشور ایران واهمه دارد اظهارکرد: ۲ میلیون هکتار زمین زراعی، ۳۰۰ هزار هکتار ماسه و ... از جمله قابلیت‌های قابل قبول در کشور محسوب می‌شود.
نبی پور گفت: خوزستان در تولید گندم رتبه نخست را در کشور دارد و محصولاتی مانند نیشکر نیز فقط در این استان کشت می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: این استان از نظر تولید سبزی و صیفی، گل و باغبانی، مزارع زراعی مکانیزه شده و فرهنگ کشاورزی وضعیت مطلوبی دارد که که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره‌گیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه خاک سالم زمینه‌ساز کشاورزی سالم و هوای سالم و امنیت پایدار است تاکید کرد: حدود ۹۵ درصد مواد غذایی ما وابسته به خاک است بنابراین باید با نگاه متفاوتی به این مقوله پرداخته شود.



برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.