jahad_header (5)

تعهد دولت نسبت به طرح مقام معظم رهبری در خوزستان96/9/21

تعهد دولت نسبت به طرح مقام معظم رهبری در خوزستان

معاون اول رییس جمهور از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در شلمچه دیدن کرد.

بنابر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: معاون اول رئیس جمهور در روز اول سفر خود به خوزستان از اراضی مربوط به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری دیدن کرد.

اسحاق جهانگیری در این بازدید گفت: یکی از کارهای بسیار مهم و اساسی که بنای آن در دولت یازدهم و در سفر رییس جمهور به استان نهاده شد طرح مقام معظم رهبری بوده است.

وی افزود: طی مشورتی که با رهبر معظم انقلاب صورت گرفت ۵/۱ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی جهت توسعه به  این طرح اختصاص داده شد.

جهانگیری ادامه داد: امروز شاهد این مسئله هستیم که حتی در شلمچه که زمین های کشاورزی این منطقه بعد از جنگ به اراضی غیر قابل کشت تبدیل شده بود تسطیح، کانال کشی و شیرین سازی شده است و مالکان این اراضی به زمین های خود باز می گردند.

وی با بیان اینکه دولت و مقام معظم رهبری جهت گسترش این طرح متعهد و پیگیر هستند اظهار داشت: تاکنون یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار تبدیل به ریال شده و دولت در صورت نیاز منابع مالی و آبی این طرح را تأمین خواهد کرد.

جهانگیری در ادامه تصریح کرد: بخش کشاورزی در دولت تدبیر و امید به توفیقات خوبی دست یافته و در تولید محصول مهم و استراتژیک گندم به خودکفایی رسیدیم و تراز منفی ۸ میلیارد دلاری تا حد زیادی  به سمت مثبت شدن پیش رفته است و حدود ۵ میلیارد دلار آن جبران شده است.

وی ضمن تقدیر از دست اندرکاران پروژه عظیم مقام معظم رهبری گفت: کار بزرگ توسط انسان های بزرگ صورت می گیرد.

اسحاق جهانگیری در پایان یادآور شد:  بخش آب و خاک طرح های مهمی از جمله صرفه جویی آب، مدیریت مصرف ، استفاده از روش های نوین آبیاری صورت گرفته و وزارت جهاد کشاورزی برای هر منطقه از کشور نظام کشت مخصوصی در نظر گرفته است.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.