jahad_header (5)

تعامل بیشتر دوستداران محیط زیست و ترویج کشاورزی خوزستان96/12/5

تعامل بیشتر دوستداران محیط زیست و ترویج کشاورزی خوزستان

نشست تخصصی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی و سمن های بخش کشاورزی و حوزه محیط زیست برگزار گردید.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: با حضور مدیر هماهنگی و  ترویج  سازمان، مشاور رييس سازمان در امور محيط زيست و سلامت غذا و  سمن های بخش کشاورزی و محیط زیست نشست تخصصی برگزار گردید.

مدیر هماهنگی و ترویج  کشاورزی سازمان در این جلسه گفت: از همکاری و همیاری همواره در فرهنگ دینی و ایرانی ما یاد شده است و تشکیلات سمن ها ایثارگونه است.

علی کرد افزود: در حال حاضر ۹۵ مرکز جهاد کشاورزی در استان وجود دارد که اداره ترویج می تواند پلی برای برقرای ارتباط هرچه بیشتر  سمن ها و کشاورزان شهرستان ها باشد.

مشاور رييس سازمان در امور محيط زيست و سلامت غذا نیز گفت : در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار بهره بردار و کشاورز در استان وجود دارد و این آمار نشان دهنده اهمیت بخش کشاورزی استان می باشد.

ژاله کریمی نژاد افزود: یکی از چالش هایی که در بخش کشاورزی روستایی وجود دارد آتش زدن بقایای اراضی کشاورزی بخصوص اراضی استیجاری می باشد که طبق آمارهای موجود در ۵ درصد این مزارع روش آتش زدن کاه و کلش استفاده می گردد.

وی ادامه داد: همچنین ترغیب کشاورزان به استفاده از سمومی که دارای شماره ثبت می باشند از دیگر فعالیت هایی است که توسط مروجان و کارشناسان سازمان در راستای حفظ محیط زیست صورت گرفته است.

استفاده از لیوان های گیاهی بجای لیوان های یکبار مصرف در جلسات، برگزاری مسابقه جهت پوستر با موضوع منع آتش زدن بقایای گیاهی ، استفاده از اعضای سمن ها جهت آموزش کشاورزان از موضوعات دیگر مطرح شده در این جلسه بود.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.