jahad_header (5)

تسریع در هویت گذاری و بیمه دام ها در خوزستان98/11/12

تسریع در هویت گذاری و بیمه دام ها در خوزستان

گرد همایی هویت گذاری و بیمه دام ها در استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر صندوق بیمه کشاورزی در جلسه هویت گذاری و بیمه  دام ها که با حضور معاونین و مسئولین سازمان جهاد کشاورزی ، صندوق بیمه کشاورزی ، کارشناسان بیمه  و دامپزشکی حضور داشتند گفت: طبق بند ۳۳ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ماده ۹ قانون نظام جامع دامپروری بیمه دام ها اجباری می باشد.

آلاله با بیان اینکه این قانون در تمامی استان در حال اجرا بوده لیکن در نقاط مرزی با توان بیشتری در حال انجام است افزود: در این راستا هماهنگی بین شرکت های بیمه و سازمان جهاد کشاورزی انجام پذیرفته است.

وی ادامه داد: تعرفه های بیمه بر اساس تعرفه های هویت دار کردن و پلاک گذاری انجام خواهد شد و شامل بیمه پایه یک و بیمه پایه ۲ می باشد.

آلاله تصریح نمود: زمانی که دام پلاک گذاری شده باشد بیمه پایه یک محسوب می شود و در بیمه پایه ۲ هزینه پلاک بر حق بیمه اضاقه می شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷-۹۶ ، ۱۶ میلیارد ریال حق بیمه از دامداران دریافت شد و ۵۰ میلیارد ریال غرامت پرداخت گردید افزود: در سال ۹۸-۹۷ ، ۲۸ میلیارد ریال حق بیمه دریافت شد که تاکنون ۵۶ میلیارد ریال غرامت به آنان پرداخت شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: در سال جاری تاکنون  حدود ۵۰ هزار رأس دام سبک، یک هزار و ۵۹۶ رأس دام صنعتی؛ ۳۶ هزار کندوی زنبور عسل، ۵  هزار و ۷۰۰ رأس گاو بومی ، ۱۳۸ رأس گاو دو رگ تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

در ادامه جلسه معاون بهبود تولیدات دامی سازمان گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته با صندوق بیمه کشاورزی مقرر شده است هویت گذاری و بیمه دام ها هم زمان  صورت بگیرد که موجب صرفه جویی در رفت  و آمد و هزینه دامدار شده و هر دو طرح به صورت همزمان با یک نوبت مراجعه و یک هزینه انجام می پذیرد.

نیرومند افزود: حدود ۲۰۰ هزار رأس دام در استان تاکنون هویت گذاری شده و امید است با تلاش کارگزاران بیمه شاهد رشد چشمگیر آن خواهیم بود.

شایان ذکر است در راستای هماهنگی بیشتر و تسریع در هویت گذاری و بیمه دام در سطح استان گردهمایی در محل بانک کشاورزی استان خوزستان برگزار گردید.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.