jahad_header (5)

ترویج الگوی کشت در مزارع خوزستان با کاروان ترویجی

ترویج الگوی کشت در مزارع خوزستان با کاروان ترویجی

برای نخستین بار کاروان ترویجی در ۹۵ مرکز خدمات کشاورزی استان به آموزش بهره برداران می پردازد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: از امروز کاروان ترویجی در ۹۵ مرکز خدمات کشاورزی استان همزمان به سراسر کشور کار خود را آغاز کرد.

مسئول دبیرخانه برنامه جامع آموزشی ترویجی الگوی کشت ملی محصولات زراعی گفت:در  این برنامه ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر به صورت حضوری و ۲۲ هزار و ۸۰۰ نفر به صورت چهره به چهره آموزش خواهند دید.

ریحانی با بیان اینکه این کاروان به مدت یک هفته به آموزش بهره برداران خواهد پرداخت افزود: ارتقاء بهره وری آب، افزایش عملکرد در واحد سطح، امنیت و اقتدار غذایی، توسعه و کشت محصولات جایگزین بیمه، مدیریت ریسک و تاب آوری ، جهش تولید در دیم زارها ، انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز  به گلخانه از مو ضوعات ارائه شده در این برنامه است.

وی اظهار داشت: الگوی کشت یک حلقه مفقوده در وزارت جهاد کشاورزی بود که کشاورزان از این موضوع گلایه مند بودند و از آنجا که امسال الگوی کشت توسط وزارت تدوین شده است آموزش های لازم در این خصوص به کشاورزان ارائه می گردد.

ریحانی با بیان اینکه در الگوی کشت با توجه به اقلیم هر منطقه ، ارقام مناسب، نحوه کشت و سطح کشت در نظر گرفته می شود اضافه کرد: در این طرح از تجربیات کشاورزان و محققانی که در موضوع بهره وری آب فعالیت می کنند استفاده می شود.

وی ادامه داد: امسال نخستین سالی است که کاروان ترویجی در استان پهناور خوزستان بدین صورت برنامه ای منسجم اجرا می کند ، در سال اول آشنایی با الگوی کشت و مزایای آن مدنظر می باشد و از سال بعد الگوی کشت به صورت رسمی در کشور اجرا می شود بنابراین حمایت های دولت در این زمینه بسیار لازم می باشد.

ریحانی تصریح نمود: یکی از موضوعات مهمی که در استان خوزستان مورد توجه قرار گرفته است استفاده از روش کف جوی به جای کشت روی پشته می باشد تا بدین صورت در اراضی لب شور و شور راندمان محصولات و آب ارتقا یابد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.