jahad_header (5)

ترویج الگوی غذایی سالم بین زنان روستایی اهواز98/10/29

ترویج الگوی غذایی سالم بین زنان روستایی اهواز

طرح ملی آموزش فرآوری و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و ایجاد باغچه های خانگی در اهواز به اتمام رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: سرپرست جهاد کشاورزی اهواز از اجرای طرح ملی آموزش فرآوری و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و ایجاد باغچه های خانگی در دو روستای مگطوع و مگطوع سید جعفر از دهستان سفحه برای زنان روستایی و عشایری خبر داد.

محمد غانمی افزود: در این پروژه ۲۲۵ نفر روز از ابتدای مهرماه سال جاری  تا پایان آذر ماه تحت آموزش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این پروژه در قالب موضوعات مختلف از جمله آموزش فرآوری محصولات کشاورزی، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، آشنایی با تولید محصول سالم و ارگانیک و آموزش بهبود تغذیه سالم می باشد.

غانمی اضافه کرد: این پروژه با مشارکت کارشناسان مرکز بهداشت غرب اهواز و تاکید بر بهداشت تغذیه سالم زنان روستایی و عشایری برگزار گردید.

وی تصریح نمود: در این پروژه زنان روستایی باغچه هایی به مساحت ۳  در ۳ متر یا ۴ در ۴ متر با توجه به مساحت باغچه منزل خود احداث و اقدام به کشت سبزیجات با توجه به توصیه های فنی کارشناسان کشاورزی مدیریت مبنی بر عدم استفاده از کودهای شیمیایی و نیز لزوم استفاده از کودهای آلی از جمله کود دامی پوسیده تاکید کردند.

 غانمی هدف از این پروژه را توسعه پایدار کشاورزی، ترویج فرهنگ تغذیه سالم در بین زنان روستایی و عشایری، ارائه مشاوره های لازم جهت ترویج الگوی غذایی سالم، بهبود وضعیت تغذیه زنان و خانوارهای روستایی، تولید محصول سالم و ایجاد باغجه های خانگی عنوان کرد.

شایان ذکر است اعتبار این پروژه ها  از محل طرحها و برنامه های وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی به طور مشترک تامین شده است


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.