jahad_header (5)

تخفیف ۲۰ درصدی بیمه برای کشت محصول کلزا در خوزستان

تخفیف ۲۰ درصدی بیمه برای کشت محصول کلزا در خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که کشت کلزا در تناوب زراعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: کشاورزان می‌توانند با بیمه محصول کلزای خود از تخفیف ۲۰ درصدی بیمه برخوردار شوند.

گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان مجید نبی‌پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در سال گذشته ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت کلزا اختصاص یافت، این در حالیست که در سال زراعی جدید تاکنون بیش از ۳۴ هزار هکتار از اراضی به کشت آبی کلزا و یک هزار هکتار به کشت دیم اختصاص یافته که در این زمینه شاهد رشد چشمگیری هستیم.

وی ضمن اشاره به اهمیت کشت کلزا در  تناوب زراعی کشت محصولات پاییزه استان بیان داشت: رعایت تناوب زراعی در محصولات پاییزه می‌تواند باعث رشد تولید گندم و افزایش عملکرد در واحد سطح شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که در سال زراعی گذشته خوزستان با تولید بیش از ۳۱ هزار تن کلزا مقام نخست تولید این محصول را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند با بیمه محصول کلزای خود از تخفیف ۲۰ درصدی بیمه و برای تولید هر تن محصول، از اختصاص ۱۵۰ هزار تومان یارانه دولتی برخوردار شود.

نبی پور اظهار کرد: برای کشت کلزا در استان بذر هیبرید و کودهای اوره، فسفات و پتاس به میزان کافی وجود داشته و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی در خاتمه از کشاورزان سخت کوش استان درخواست کرد: برای افزایش عملکرد مزارع در واحد سطح، تناوب زراعی را در دستور کار خود قرار دهند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.