jahad_header (5)

تثبیت نیتروژن خاک با کشت ماش در لالی99/06/25

تثبیت نیتروژن خاک با کشت ماش در لالی

۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان لالی زیر کشت ماش رفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان لالی گفت: در سال زراعی جاری ۱۵ هکتار از اراضی حاصلخیز کشاورزی شهرستان لالی به زیر کشت تابستانه محصول ماش رفته که پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح حدود ۱۲ تن ماش تولید و روانه بازار مصرف در داخل شهرستان شود.

مهرداد هزاریان کاشت ماش را موجب پایداری خاک و افزایش راندمان مصرف آب کشاورزی و بالا رفتن ظرفیت نگهداری آب در خاک و افزایش مواد آلی خاک اعلام و عنوان کرد: از جمله مزایای دیگر کشت این محصول به جای کود سبز تثبیت نیتروژن بوسیله گیاه ماش و همچنین افزایش نیتروژن آلی خاک و در نتیجه کاهش مصرف ازت برای کاشت محصول بعدی است.

وی با بیان اینکه با انجام چند سال کشت کود سبز، مواد آلی خاک افزایش یافته و باعث حاصلخیزی خاک می‌شود، گفت: عمده مناطق کشت ماش، روستاهای منطقه بخش حتی و بخش مرکزی شهرستان است.

هزاریان ادامه داد: بهره‌مندی از توصیه‌های کارشناسی مروجان کشاورزی و برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی در خصوص نحوه آبیاری صحیح، تهیه بذر و میزان بذر مصرفی ماش، زمان مناسب کاشت و در اختیار قرار دادن ماشین‌آلات و ادوات دنباله بند کشاورزی ویژه کاشت این محصول از جمله خدمات ارائه شده به کشاورزان ماش کار این شهرستان بوده است.

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.