jahad_header (5)

تبدیل تهدید به فرصت با افتتاح طرح پرورش آبزیان در کشت و صنعت دهخدا97/8/12

 

 

تبدیل تهدید به فرصت با افتتاح طرح پرورش آبزیان در کشت و صنعت دهخدا

 طرح پرورش ماهی و میگو با استفاده از زهاب نیشکر به بهره برداری رسید.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: با حضور مدیر کل شیلات استان و مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ، طرح پرورش ماهی و میگو با استفاده از زهاب نیشکر به بهره برداری رسید.

مدیر کل شیلات استان گفت: پساب ها در خوزستان یکی از تهدیدهای جدی به شمار می روند اما در همین پساب ها ظرفیت ها ی خوبی برای اجرای طرح های آبزی پروری وجود دارد.

وی ادامه داد: در شرکت کشت و صنعت دهخدا پرورش میگو در استخرهای بتنی و سیستم گرم کننده آب انجام می شود که برای نخستین بار در کشور انجام شده است .

خون میرزایی افزود: در حال حاضر در استان می توان یک دوره پرورش میگو در سال اجاد کرد اما در سیستم راه اندازی شده این امکان فراهم می شود که پرورش میگو بیش از دو دوره در سال انجام شود.

وی با بیان اینکه عملکرد توسعه نیشکر در استفاده از زهاب مصداق تبدیل یک تهدید به یک فرصت جهت اشتغال، خودکفایی و رونق صادرات است اظهار داشت: این طرح ها حاصل جلسات فنی و تخصصی نیشکر با اداره کل شیلات است که اکنون گام به گام در حال اجراست.

خون میرزایی تصریح نمود: این طرح شامل ۵ حوضچه سیمانی به حجم یک هزار متر مکعب می باشد که در آن ماهی سی بس و میگوی وانامی در زهاب نیشکر پرورش داده می شوند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.