jahad_header (5)

تامین ۲۹۸ هزار تن کود موردنیاز کشاورزان خوزستانی از ابتدای سال جاری تا کنون

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۹۸ هزار تن کود مورد نیاز کشاورزان خوزستانی تامین شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، عبدالرضا سیداحمدی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از مهمترین نهاده های کشاورزی کود شیمیایی است که در افزایش تولید، عملکرد و درآمد کشاورزان نقش تاثیرگذاری دارد.

وی در ادامه افزود: در سال جاری، ۲۹۷ هزار و ۸۳۷ تن انواع کودهای شیمایی از جمله اوره، فسفاته و پتاسه برای کشت های مورد نیاز کشاورزان، تامین و توزیع شده است.

سیداحمدی با اشاره به افزایش تامین کود مورد نیاز کشاورزان استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: انواع کودهای توزیع شده در مقایسه با سال گذشته ۲۳۶ هزار و ۴۲۵ تن بوده که رشدی ۲۶ درصدی را نشان می دهد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: سال گذشته    ۴۶ هزار و ۴۲۰ تن کود "فسفاته" بین کشاورزان خوزستانی توزیع شد که این رقم در سال جاری به ۵۸ هزار و ۷۸۰ تن رسیده و ۲۶ درصد افزایش داشته است.

 

وی میزان کود "پتاسه" توزیع شده سال گذشته بین کشاورزان استان را ۱۶ هزار و ۹۸۰ تن عنوان کرد و افزود: امسال این میزان به ۲۵هزار و ۲۱۰ تن رسیده که ۴۸ درصد رشد داشته است.

 

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان "اوره" را یکی از پرمصرف ترین کودهای بخش کشاورزی استان برشمرد و بیان کرد: سال گذشته ۱۷۳ هزار و ۲۲۵ تن از این نوع کود بین کشاورزان توزیع شد، امسال نیز تاکنون ۲۱۴ هزار و ۵۴۹ تن کود اوره توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۴ درصدی را نشان می دهد.

به گفته سیداحمدی کشاورزان از بابت تامین کود موردنیاز خود نگرانی نداشته باشند.

لازم به یادآوری است، روزانه ۲ تا ۳ هزار تن کود اوره بین کشاورزان استان توزیع می شود.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.