jahad_header (5)

تامین گندم ۱۲ میلیون نفر در استان خوزستان/استان زرخیز خوزستان همچنان رکورد دار تولید و خرید گندم در کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که خوزستان تامین کننده گندم ۱۲ میلیون نفر در کشور است گفت: خرید تضمینی گندم از مرز یک میلیون و ۶۳۶ هزار تن گذشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، سید رحمت ا... پریچهر رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در بازدید از اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان از نزدیک در جریان آخرین وضعیت ثبت خرید تضمینی گندم در سامانه سیفا (سامانه خرید تضمینی گندم) قرار گرفت.

پریچهر اظهار کرد: خرید تضمینی گندم و بازرگانی نیز از جمله مهمترین فرآیندهای این سامانه محسوب می‌شود‌.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه به روند ثبت اطلاعات در این سامانه اشاره و بیان کرد: کار این سامانه با ثبت اطلاعات کشاورز از سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی آغاز شده و پس از مشخص شدن نوع محصول، می‌توان اطلاعاتی از جمله پیش بینی میزان محصول، میزان و تاریخ تحویل و اطلاعات ارسال شده به بانک را در این سامانه مشاهده کرد.
وی در ادامه با بیان این مطلب که تحویل گندم برداشت شده از سطح مزارع استان به مراکز دولتی با استقبال بی نظیر کشاورزان عزیز مواجه شده اظهار کرد: به لطف خداوند، همت کشاورزان، محققین مراکز تحقیقاتی استان و تلاش شبانه‌روزی دست‌اندرکاران این عرصه کار خرید تضمینی گندم در استان همچنان ادامه دارد.

پریچهر با بیان این مطلب که رکورد خرید گندم در استان نسبت به سنوات قبل شکسته شده و خوزستان همچنان پیشتاز تولید و خرید گندم و تامین کننده گندم ۱۲ میلیون نفر در کشور است بیان داشت: تاکنون یک میلیون و ۶۳۶ هزار و ۲۰۹ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشته و این روند همچنان ادامه دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به واریز ۱۹۵ میلیارد تومان به صورت علی الحساب به حساب کلزا کاران استان اشاره و تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده تا کنون بیش از ۹ میلیارد تومان نیز از طریق بانک عامل (کشاورزی) به حساب کشاورزان عزیز استان واریز شده است.

وی همچنین به راه اندازی باشگاه گندم یاران در استان اشاره و تصریح کرد: این باشگاه به همت سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت هماهنگی ترویج سازمان راه اندازی شده و کشاورزان با عملکرد بالای ۷ تن در هکتار عضو این باشگاه خواهند شد.
پریچهر در خاتمه با بیان این مطلب که اگر نعمتی زیاد شود باید برایش شکر کرد گفت: به شکرانه فزونی برکت در گندم‌زارهای استان آیین شکرگزاری گندم با حضور مسئولان و مدیران استانی برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است، سید رحمت ا... پریچهر در ادامه این بازدید ضمن دیدار با پرسنل شرکت غله و خدمات بازرگانی، از نزدیک در جریان روند فعالیت آنها قرار گرفت.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.