jahad_header (5)

تأمین گوشت مرغ مورد نیاز خوزستان در ماه رمضان99/02/03

تأمین گوشت مرغ مورد نیاز خوزستان در ماه رمضان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به اوج مصرف گوشت مرغ در ماه مبارک رمضان پیش بینی های لازم از ماههای گذشته جهت تامین پروتئین مورد نیاز جامعه انجام شده است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان با توجه به تصاویر منتشر شده در فضای مجازی در خصوص معوم سازی جوجه های یک  روزه گفت: صنعت تولید گوشت و مرغ یکی از صنایع بزرگ کشور است که شامل حلقه ها و بخش های مختلفی می باشد و یکی از این حلقه ها  مزارع مرغ مادر و کارخانجات جوجه کشی است که به صورت خصوصی کنترل می شوند و تحت پوشش انجمن صنعتی تولید کنندگان جوجه یک روزه تولید می شود .

عبدالامیر نیرومند افزود: این انجمن به صورت مداوم در طول سال با پیش بینی ها ی انجام شده تعداد تخم مرغ های نطفه دار را تعیین می کند که متناسب با آن جوجه یک روزه تولید می شود تا جوابگوی بازار مصرف باشد.

وی با اشاره به اینکه کنترل تخم مرغ نطفه دار در دنیا رایج می باشد و همیشه این کار توسط انجمن صنعتی تولیدکنندگان صورت می گیرد اضافه کرد: مرغدارانی که به صورت غیر انسانی اقدام به معدوم سازی جوجه ها کردندبا هماهنگی قبلی با سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی می توانستند جوجه های یک روزه را بین مردم توزیع کنند تا از این عمل ناپسند جلوگیری شود.

وی در ادامه از ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان در اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه سال جاری خبر داد و تصریح نمود:این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹  درصد افزایش داشته است .

نیرومند افزود: با توجه به اوج مصرف گوشت مرغ در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان پیش بینی های لازم از ماههای گذشته جهت تامین پروتئین مورد نیاز جامعه انجام شده است به نحوی که در ماه مبارک رمضان با کمبودی در این زمینه مواجه نخواهیم شد.

وی یادآور شد: از این میزان جوجه ریزی بالغ بر ۱۶ هزار و ۷۰۰ تن گوشت مرغ آماده طبخ استحصال خواهد شد.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.