jahad_header (5)

تأمین اقلام اساسی بازار عید در خوزستان96/11/2

 

 

تأمین اقلام اساسی بازار عید در خوزستان

          رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: مردم استان نگرانی جهت تأمین اقلام اساسی عید نداشته باشند.

          بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: ستاد تنظیم بازار با هدف تآمین مواد پروتئینی و میوه مورد نیاز در ایام عید تشکیل جلسه داد.

          در ابتدای جلسه معاون بهبود تولیدات دامی سازمان با بیان اینکه تولید تخم مرغ استان ۸ هزار و ۵۰۰ تن می باشد گفت: نیاز کلی خوزستان به تخم مرغ ۵۳ هزار و ۵۰۰ تن است که با توجه به میزان تولید ۴۴ هزار و ۸۰۰ تن کمبود وجود دارد که طبق این آمار نیاز است ماهانه ۳ هزار و ۷۰۰ تن تخم مر مرغ از سایر استان ها وارد شود.

          محمد مشکورزاده افزود: بر اساس دستور وزارت خانه استان اصفهان به عنوان استان معین معرفی شده و قرار است روزانه ۱۰ تن تخم مرغ از این استان به خوزستان وارد شود.

          وی  با بیان اینکه باید تخم مرغ به صورت کیلویی در استان فروخته شود اظهار داشت: در حال حاضر از لحاظ توزیع تخم مرغ در بازار هیچ کمبودی احساس نمی شود ولی متأسفانه در برخی فروشگاه ها گرانفروشی وجود دارد و قیمت  مصوب کیلویی ۶ هزار و ۳۰۰ تومان رعایت نمی شود.

          مدیر کل پشتیبانی امور دام نیز گفت: در حال حاضر موجودی گوشت مرغ استان ۲ هزار و ۷۳۰ تن است و براساس برآوردهای صورت گرفته نیاز استان برای ایام عید یک هزار و ۵۰۰ تن می باشد که با پیگیری های صورت گرفته از این  

          مدیر کل تعاون روستایی استان به سهمیه پرتقال ، سیب زرد و قرمز جهت ایام عید اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبه کمیته راهبردی استان میزان سیب زرد مورد نیاز ۳۵۰ تن و سیب قرمز ۱۵۰ تن میباشد که قرارداد آن با شرکت واقع در آذربایجان غربی بسته شده است و از ۷ بهمن ماه حمل آن به استان آغاز خواهد شد.

          مهدی صیاحی اظهار داشت: ۲ هزار  تن پرتقال نیز جهت این ایام تدارک دیده شده که یک هزار و ۵۰۰ تن آن از استان مازندران و ۵۰۰ تن از جنوب کرمان و استان فارس وارد استان خواهد شد.

          رییس سازمان جهاد کشاورزی سازمان نیز در این جلسه از تآمین همه اقلام اساسی مورد نیاز در ایام عید سخن گفت و تصریح نمود : هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

          معاون اقتصادی استاندار در این جلسه با بیان اینکه در ایام عید ورود مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور به استان بیشتر می شود و توزیع گوشت گرم خارجی در تنظیم بازار می تواند اثرات مفیدی داشته باشد افزود: شهرستان های محروم را باید در عرضه کالاهای اساسی در دستور کار قرار دهیم و نیاز آنان به این اقلام را برطرف کنیم.

          سید علی بحرینی مقدم یادآور شد: در شهرستان ها باید در فروشگاههایی که به صورت زنجیره ای نیستند نیز توزیع گوشت صورت بگیرد .

          وی نظارت بر واحدهای عرضه کالاهای اساسی  را جهت تعادل و جلوگیری از دو نرخی بودن بسیار مهم دانست.

         لازم به ذکر است تشکیل تیم ویژه جهت نظارت روزانه و رسیدگی به پرونده های تخلفات، توافق ضمنی جهت واردات دام زنده از کشورهای آسیای میانه و ذبح آن در منطقه آزاد اروند، و واردات ۵۰۰ تن برنج هندی با ۲۰ تا ۳۰ درصد زیر قیمت بازار  از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.