jahad_header (5)

تأمین ازت خاک با کشت گلرنگ در کارون

 

تأمین ازت خاک با کشت گلرنگ در کارون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون گفت: پیش بینی میشود حدود ۱۲ تن محصول گلرنگ از مزارع شهرستان کارون برداشت شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی کارون از کشت و به ثمر رسیدن گیاه گلرنگ پاییزه در سطح دو هکتار مزارع شهرستان خبر داد و افزود:کشت گلرنگ در جنوب خوزستان، به ویژه در مناطقی با شرایط آب و هوایی خشک و گرم، می‌تواند به عنوان یک فعالیت کشاورزی مفید مطرح باشد.

 

جبار حمادی با بیان ایانکه برداشت گلرنگ از نیمه دوم اردیبهشت آغاز می شود اظهار داشت: پیش بینی میشود عملکرد این محصول ۵ تا ۶ تن در هکتار باشد.

وی اضافه کرد:  از جمله مزایای کشت گیاه گلرنگ می توان به  سازگاری با شرایط آب و هوایی منطقه ، مقاومت در برابر خشکی،مقاومت در برابر بیماری‌ها و  آفات اشاره کرد علاوه بر آن  کشت گلرنگ در جنوب خوزستان، به دلیل قیمت مناسب روغن گلرنگ و تقاضای بالا برای آن، می‌تواند به عنوان یک منبع درآمد قابل توجه برای مزرعه‌داران در این منطقه عمل کند.

حمادی افزود: گلرنگ به خاک ازت می‌بخشد و عواملی مانند شرایط خاک، نوع سیستم آبیاری و مدیریت کشاورزی نیز بر موفقیت کشت گلرنگ در جنوب خوزستان تأثیرگذار هستند بنابراین، قبل از شروع کشت، همکاران ما در مدیریت جهاد کشاورزی به طور مستمر کشاورزان پیشرو منطقه را با فواید کشت گیاهان سود آور و تنوع در تولید آشنا می کنند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.