jahad_header (5)

بیمه ، دغدغه دیرینه صیادان خوزستان

 

بیمه ، دغدغه دیرینه صیادان خوزستان

 مدیر کل شیلات استان گفت: در حال حاضر، صیادان در حمایت های رفاهی و بیمه ای مشکل دارند و "بعضا" به مثابه یک کارگر روزمزد با آن ها برخورد می شود.

 

مدیر کل شیلات خوزستان یکی از دغدغه های دیرینه صیادان را بحث حمایت های بیمه ای و تسهیلاتی خواند و گفت: در حال حاضر، صیادان از حمایت های شغلی و رفاهی کمی برخوردار هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:  مدیر کل شیلات در جلسه ای با سرپرست منطقه ۱۲ بیمه دانا در کشور و هیات همراه  که با هدف افزایش تعاملات سازمانی و رفع برخی موانع در مسیر پوشش های بیمه ای حوزه شیلات برگزار شد گفت: صنعت شیلات بسیار گسترده است و حوزه صید و صیادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فتح الله ابوعلی یکی از دغدغه های دیرینه صیادان را بحث حمایت های بیمه ای و تسهیلاتی خواند و افزود: در حال حاضر، صیادان در حمایت های رفاهی و بیمه ای مشکل دارند و "بعضا" به مثابه یک کارگر روزمزد با آن ها برخورد می شود.

وی خاطرنشان کرد: صیادان جزو اقشار کم‌درآمد جامعه هستند که روزی هر روز خود را، از دریا می‌گیرند و زمانی که قرار باشد برای مدت طولانی صیدی نداشته باشند و به دریا نروند، قادر به تامین هزینه‌های خود نیز نخواهند بود.

وی اضافه کرد: افزایش تورم و نبود چتر حمایتی شرایط سختی را برای صیادان ایجاد کرده است.

ابوعلی با بیان اینکه شغل صیادی یک حرفه پر مخاطره است و صیاد به دریا می رود در حالی که نمی داند چیزی عایدش می شود یا خیر گفت: جامعه صیادی، هر ساله با حوادث غیر قابل پیش بینی بسیاری مواجه می شوند این مسئله ضرورت وجود پوشش های بیمه ای را دوچندان کرده است.

وی، بیمه عوامل اجرایی تولید را مهم دانست و همچنین خواستار اتخاذ بیمه درآمد (محصول نهایی آبزی پروری)، صنایع جانبی و تاسیسات شیلاتی از سوی سازمان های بیمه گر به منظور اشتغال پایدار و امنیت خاطر بهره برداران و صیادان شد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان، رییس امور اداری، رفاه و پشتیبانی این اداره کل نیز در این جلسه به بیان نقطه نظرات و راهکارهای پیشنهادی پرداختند.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.