jahad_header (5)

بیمه جامعه با فرهنگ سازی غذای حلال

بیمه جامعه با فرهنگ سازی غذای حلال

نظارت شرعی بر آبزیان به شیلات واگذار شد

مدیرکل شیلات خوزستان، از واگذاری اختیارات نظارت شرعی بر آبزیان از اداره کل دامپزشکی خوزستان به این اداره کل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: جلسه هم اندیشی نظارت بر صید شرعی آبزیان و مسائل پیرامون آن با حضور مدیرکل دامپزشکی خوزستان، نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مدیران ذیربط در این اداره کل برگزار شد.

مدیر کل شیلات استان  در حاشیه این جلسه بر تامین سفره حلال و تغذیه سالم به شهروندان تاکید کرد و گفت: اميدواريم با ارتقاي سطح خدمات و نظارت، سطح اطمينان مردم از امر نظارت شرعي بر آبزیان را هرچه بيشتر فراهم كنيم.

فتح الله ابوعلی از واگذاری اختیارات نظارت شرعی بر آبزیان از اداره کل دامپزشکی خوزستان به این اداره کل خبر داد و یادآور شد: قوانین شرعی در استان ها باید یکسان اجرایی شود.

وی بحث  آموزش و آگاهی بخشی به صیادان و ناظران شرعی را مهم خواند و گفت: فرهنگ سازی غذای حلال به مثابه بیمه کردن جامعه است و لازم است افرادی که در این حوزه تاثیر گذارند از قانون صید، فرآوری و عرضه حلال آبزیان آگاه باشند و در ترویج آن کمک کنند.

ابوعلی با اشاره به اینکه مقاومت و تخلفاتی اغلب در این حوزه صورت می گیرد خاطرنشان کرد: به منظور اجرايي شدن دستورالعمل‌ صید، فرآوری و عرضه حلال آبزیان آمادگي كامل اين اداره كل را اعلام می دارم.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.