jahad_header (5)

بهره برداری از طرح های آبیاری تحت فشار در امیدیه96/11/17

 

بهره برداری از  طرح های آبیاری تحت فشار در امیدیه

در دهه فجر ۲ طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان امیدیه بهره برداری شد.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: در چهارمین روز از دهه مبارک فجر ۲ طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان امیدیه به بهره برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه گفت: با اجرا و بهره‌برداری از این ۲ طرح، ۳۰هکتار از اراضی شهرستان مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار بارانی شده اند.

سید داود علوی فرد با بیان اینکه با اجرای این طرح ها برای۶  نفر اشتغالزایی و تثبیت شغل صورت خواهد گرفت افزود: اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح های مذکور از محل صندوق توسعه ملی و  در مجموع ۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال می باشد که میزان ۱ میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال آن به صورت بلاعوض بوده است.

وی در پایان تصریح نمود: حذف عملیات تسطیح و کاهش هزینه های آماده سازی اراضی، سهولت انجام تهویه خاک ، مبارزه با یخبندان ، آفات و انگل ها ، کاهش هزینه نیروی کارگری در مقایسه با روشهای آبیاری سطحی ، به حداقل رسیدن تلفات بصورت رواناب و فرسایش خاک در این روش ، افزایش راندمان آبیاری در مقایسه با روشهای سنتی ، افزایش بازده محصولات آبیاری بارانی، هدر رفته کمتر  زمین برای مسیر انتقال آب و  امکان آبیاری در اراضی کم عمق از مهمترین مزایای استفاده از روش های آبیاری تحت فشار می باشد .


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.