jahad_header (5)

بزودی ورود کشتی علمی تحقیقاتی به صیدگاه های استان

 

بزودی ورود کشتی علمی تحقیقاتی به صیدگاه های استان

مدیرکل شیلات خوزستان از ورود کشتی تحقیقاتی فردوس در آینده نزدیک به صیدگاه های استان خبر داد.
 

به گزارش روابط عمومی  سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر کل شیلات استان در دومین‌ جلسه کارگروه صید و بنادر ماهیگیری استان گفت: کشتی تحقیقاتی فردوس به منظور بررسی ذخایر دریایی به زودی وارد صیدگاه های استان می شود.

فتح الله ابوعلی هماهنگی دستگاه های ذیربط برای فعالیت این کشتی علمی تحقیقاتی را خواستار شد و با بیان اینکه کشتی مذکور در دریای عمان و خلیج فارس، اقدامات پژوهشی مرکز تحقیقات شیلات کشور را انجام می دهد افزود: این کشتی  پس از گذر از استان های هرمزگان و بوشهر وارد خوزستان خواهد شد‌.
وی اظهار داشت: مجموعه اطلاعات و دستاوردهای این حرکت علمی - پژوهشی به تصمیم گیری های ما در شیلات کمک بسیار ارزنده ای می کند.

ابوعلی کاهش ذخایر آبزیان در مناطق مختلف و هشدارهای لازم جهت بکارگیری دریابست ها را از دیگر مزایای ورود این کشتی تحقیقاتی برای صنعت شیلات برشمرد.

این مقام مسئول همچنین فعالیت شناور‌های غیر مجاز را از چالش‌های پیشِ روی جامعه صیادی بیان و اضافه کرد: امیدواریم با همکاری سایر نهادها و ادارات مرتبط از آن جلوگیری بعمل آید.
ابوعلی با اشاره به مشکلات سوخت شناورهای صیادی، از رایزنی ها جهت رفع مشکلات سامانه سوخت شناورها و ارتقای بازه زمانی ثبت سفارش از یک ماه به دو ماه خبر داد‌.

مدیرکل شیلات خوزستان اظهار داشت: ساماندهی عرضه ی آبزیان در بنادر صیادی توسط شناورهای صیادی و جلوگیری از فروش غیرمجاز آبزیان نیز از جمله اقدامات در حال  انجام است‌.

وی افزود: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان، جهت تکمیل علایم دریانوردی در آبراه رودخانه بهمنشیر در روزهای آینده قول مساعد داده که امیدواریم هر چه زودتر این مهم اجرایی شود.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.