jahad_header (5)

برگزاری رویداد و نمایشگاه کشاورزی دیجیتال در خوزستان

برگزاری رویداد و نمایشگاه کشاورزی دیجیتال در خوزستان

رویداد کشاورزی دیجیتال و نمایشگاه کالاها و خذمات فناورانه و نوآورانه کشاورزی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان : رویداد یک روزه با عنوان کشاورزی دیجیتال (دقیق و هوشمند) در

مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار گردید.

این رویداد در راسـتاي منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تحقق شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین با هدف شـناسایی، اسـتقرار، توسـعه و تکمیل زیست بوم فناوري و نوآوري کشاورزي و منابع طبیعی کشور در سـطح اسـتانی برگزار شد.

برگزیدگان این رویداد به عنوان ایده های برتر استان خوزستان به رویداد ملی در مسیر کشاورزی دانش بینان که توسط پارک علم و فناوری کشاورزی کشور در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲برگزار خواهد شد، معرفی و با برگزیدگان سایر استان های کشور به رقابت خواهند پرداخت.

۴۳ ایده فناورانه در این رویداد شرکت نمودند که پس از داوری اولیه، ۱۷ ایده برای داوری نهایی و ارائه شفاهی صاحبان ایده در روز رویداد انتخاب شدند.

سه ایده برگزیده برای معرفی به رویداد ملی در مسیر کشاورزی دانش بنیان شامل طراحی و ساخت دستگاه هشدار دهنده ورود ذرات آلاینده به موتور ماشینهای سنگین کشاورزی،مرکز کنترل هوشمند شبکه زهکشی، طراحی ربات اتوماتیک هرس کننده و برداشت کننده نخل خرما

همچنین  نمایشگاه تخصصی کالاها و خدمات فناورانه و نوآورانه کشاورزی به مدت دو روز  در این مرکز برگزار شد.

علاوه بر مشارکت فعال مراکز آموزشی و پژوهشی استان همچون دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران، دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی خوزستان، پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و پژوهشکده خرما و میوه های گرمسیری، شرکت های دانش بنیان و

فعالان حوزه فناوری نیز در این نمایشگاه حضور فعال داشتند و محصولات فناورانه خود را عرضه نمودند


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.