jahad_header (5)

برگزاری دوره مهارتی واکسیناسیون و بیماری های تنفسی طیور در خرمشهر

برگزاری دوره مهارتی واکسیناسیون و بیماری های تنفسی طیور  در خرمشهر

دوره مهارتی واکسیناسیون و بیماری های تنفسی طیور  در خرمشهر برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: با توجه به اهمیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و خسارات اقتصادی قابل توجه ناشی از رخداد بیماری نیوكاسل و تلفات حاصل از آن یک دوره آموزشی مهارتی آشنایی با بیماری های تنفسی طیور به همت اداره ترویج و با همکاری اداره دامپزشکی برگزار گردید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر گفت: در این دوره آموزشی در مورد اهمیت بیماری آنفلوانزای فوق حادپرندگان و نیوكاسل در طیور بومی، مسایل قرنطینه ای، روش های پیشگیری از بیماری نیوكاسل و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، واكسیناسسیون به موقع طیور بومی، استفاده از مشاوره های دامپزشكی و گزارش به موقع بیماریهای دام طیور به اداره دامپزشكی شهرستان توضیحات لازم شد.

کیوان طرفی افزود: در خصوص بسیاری از بیماریهای طیور بویژه بیماریهای تنفسی که به صورت فصلی در مرغداریها شیوع پیدا می کنند بایستی مسائل امنیت زیستی به صورت کامل رعایت شوند تا از پراکندگی و گسترش آن در منطقه جلوگیری کرد. وی سرفه، تنفس بدون نظم، بی تحرکی، بی اشتهایی، لرزش در عضلات، فلج نسبی و یا ایجاد شدن فلج کامل را از علائم بیماری نیوکاسل عنوان کرد و بیان داشت: رعایت نکات ایمنی و بهداشتی اصلی ترین عامل در پیشگیری از این بیماری می باشد و برای کنترل این بیماری موثرترین ابزار واکسیناسیون می باشد.

شایان ذکر است در این دوره مهارتی ۲۰ نفر آموزش دیدند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.