jahad_header (5)

برنامه ریزی جهت خرید تضمینی در قطب تولید گندم و کلزا

برنامه ریزی جهت خرید تضمینی در قطب تولید گندم و کلزا

 مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان گفت: شود برنامه ریزی  جهت آمادگی خرید محصولات پاییزه و مراکز خرید از نیمه دوم آذر ماه در این اداره کل آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر کل غله و خدمات بازرگانی منطقه استان گفت: با توجه به اینکه فصل خرید گندم در استان خوزستان پیش از استان های دیگر می باشد و ۲۰ درصد خرید تضمینی کشور در استان خوزستان انجام می شود برنامه ریزی  جهت آمادگی خرید محصولات پاییزه و مراکز خرید از نیمه دوم آذر ماه در این اداره کل آغاز شده است.

امید جهان نژادیان افزود: خرید محصولات در اداره کل غله و خدمات بازرگانی دارای ۵ گام اساسی می باشد که در گام اول فراخوان و مذاکره با دستگا ههای متولی صورت می گیرد و ۱۵۷ مرکز خرید مانند سال های گذشته راه اندازی می شوند .

وی با بیان اینکه امسال با توجه به بارش های خوبی که صورت گرفته پیش بینی می شود میزان خرید نیز بالا باشد تصریح نمود: هیچ مرکز خریدی در استان تعطیل نمی باشد و در صورتیکه مرکزی به دلیل شرایط خاص تعطیلی شود با همکاری تعاون روستایی ، مرکز خرید دیگری جایگزین آن خواهد شد.

جهان نژادیان ادامه داد:   بازدیدهای فنی از مراکز خرید صورت میگیرد و نواقص و مشکلات احصا و تذکرات لازم  جهت بر طرف کردن نواقص ، به مراکز داده می شود همچنین باسکول ها استانداردسازی می شود و پوشش مراکز خرید جهت بارندگی های احتمالی بررسی می گردد

وی با بیان اینکه همه مراکز خرید پیش از آغاز فصل خرید باید ضدعفونی ، نظافت و سمپاشی شوند اظهار داشت: در نیمه دوم اسفند ماه نیز مجددا مراکز خرید مورد بازدید قرار می گیرند.

جهان نژادیان اضافه کرد: تاکنون ۶ جلسه جهت خرید محصولات پاییزه با سازمان تعاون روستایی و اتحادیه تعاون روستایی برگزار شده است همچنین در هفته آتی جلسه ای با حضور سیلوداران و کارخانجات استان برگزار خواهد شد

وی با بیان اینکه ۳۷ کارخانه آرد و سیلو در استان وجود دارد گفت: عاملین ذی حساب از سوی تعاون روستایی و اداره کل غله و خدمات بازرگانی انتخاب و تعیین صلاحیت شده اند.

جهان نژادیان با اشاره به خرید یک میلیون و ۳۶۵ هزار تن گندم و ۷۸ هزار تن کلزا در سال گذشته تصریح نمود: طی  ۳ سال گذشته با وجود حجم بالای  تولید گندم، خرید گندم طی ۳۰ تا ۳۵ روز انجام و مبلغ خرید نیز به صورت کامل به کشاورزان پرداخت گردید

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.