jahad_header (5)

برنامه ریزی جهت توسعه کشت گیاهان دارویی در خوزستان97/5/27

 

 

برنامه ریزی جهت توسعه کشت گیاهان دارویی در خوزستان

مجری طرح گیاهان دارویی کشور جهت بررسی وضعیت گیاهان دارویی به خوزستان سفر کرد.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مشاور وزیر و مجری طرح گیاهان دارویی به همراه  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان و مسئولان دانشگاهی از کشت و صنعت هفت تپه و شهید رجایی بازدید کردند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان هدف از این بازدید را شناسایی مناطقی که ظرفیت کشت گیاهان دارویی دارند بیان نمود و ادامه داد:  جهت کشت ۴۵۰ تا یک هزار هکتار گیاهان دارویی برنامه ریزی شد.

وی افزود: همچنین در بازدید از گلخانه های گیاهان دارویی کشت و صنعت شهید رجایی جهت توسعه کشت گیاه مورد معطر برنامه ریزی گردید.

همچنین حسین زینلی در جلسه ای که با حضور محققین اداره کل تحقیقات و آموزش کشاورزی استان و صفی آباد، اعضاء هیئت علمی دانشگاه، مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها و دیگر مدیران مربوطه برگزار گردید شرکت کرد.

مدیر باغبانی سازمان در این جلسه گفت: خوزستان با دارا بودن۴ اقلیم مختلف از ۵۰ گونه گیاه دارویی برخوردار می باشد که ۳۰ گونه آن قابلیت صادرات را دارند.

امیری زاده با بیان اینکه در سال گذشته ۵۰۵ هکتار جهت کشت گیاهان دارویی در استان مصوب شد اظهار داشت: این سطح در سال جاری ۲۶۰ هکتار می باشد.

وی عدم استفاده از امکانات و ظرفیت ها به منظور افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی با توجه به پتانسیل ها و فرصت های به دست آمده ، عدم تأمین به موقع اعتبارات تسهیلات بانکی، عدم تأمین نهاده هاو عدم وجود کافی کارگاه ها و کارخانه های عرق گیری را از عمده مشکلات موجود در این بخش عنوان نمود.

در ادامه حاضرین در جلسه به بیان پیشنهادات خود پرداختند که از آن جمله می توان به توجه بیشتر به گیاهان دارویی بومی و تلاش جهت بازاریابی این  محصولات ، کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب دار، استفاده از گیاهان دارویی با مقاومت بالا در برابر گرما، کشت به صورت میانه کاری نخیلات اشاره کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان نیز حمایت از متقاضیان بذر گیاهان دارویی در کمیته بذر و ارائه تسهیلات به آنها  را از اولویت ها برشمرد.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.