jahad_header (5)

بررسی میدانی مسائل حوزه کشاورزی در اندیکا

بررسی میدانی مسائل حوزه کشاورزی در اندیکا

 

با پیگیری سرپرست جهاد کشاورزی اندیکا ،مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان جهت بررسی میدانی مسائل حوزه کشاورزی در شهرستان  حضور پیدا کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیر هماهنگی ترویج ،مدیر باغبانی ، مسئول شهرک های گلخانه ای در شهرستان حضور یافتند و به بررسی مسائل و چالش های بخش های آموزشی و ترویجی،باغبانی و گیاهان دارویی همچنین ایجاد شهرک گلخانه ای در شهرستان پرداختند.

این بازدید از مناطق روستایی و عشایری شهرستان از جمله باغات سوسن،للر،دوراب،مزارع پرورش ماهی و... و با هدف بررسی ظرفیت‌ها ،پتانسیل های کشاورزی از جمله احداث مزارع پایلوت و صنایع تبدیلی و فرآوری گیاهان دارویی و مسائل و مشکلات جامعه کشاورزی و برنامه‌ریزی و تعیین چشم اندازهای کشاورزی شهرستان صورت گرفت.

یعقوب هاشمی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی با توجه به پراکندگی و وسعت شهرستان و حضور بهره برداران در همه زیربخش های کشاورزی  بر محور آموزش و ایجاد انگیزه همچنین ارتباط وسیع با بهره برداران و استفاده از ظرفیت مراکز تحقیقات تاکید کرد.

محمد حسنی نسب مدیر باغبانی نیز  با حضور در کنار باغداران در سه منطقه سوسن،للر و دوراب ضمن بررسی وضعیت موجود در حرکت به سمت وضعیت مطلوب  بر استفاده از ارقام بازارپسند و جایگزینی با ارقام کم بازده و مدیریت باغات ،آموزش و روشهای کنترل آفات و بیماریهای باغات ،گلخانه های کوچک مقیاس ،کاشت گیاهان دارویی با توجه به اقلیم مناسب شهرستان و... تاکید کرد.

مسئول شهرک های گلخانه ای با حضور در منطقه ضمن بررسی راهکارهای ایجاد شهرک گلخانه ای ،بر استفاده بهتر از اراضی کم بازده و ایجاد فرصت های بهتر تولید محصولات در اقلیم مناسب شهرستان تاکید کرد.

ایجاد سایت های الگویی،ایجاد مزارع نوآور،توسعه کشت گیاهان دارویی ،برگزاری جشنواره‌ها باتوجه به ظرفیت های موجود نیز از مواردی هستند که در دستور کار قرار گرفتند.

شهرستان اندیکا با داشتن شرایط اقلیمی متفاوت،داشتن مناطق و روستاهایی با اقلیم سرد و روستاهایی با اقلیم معتدل دارای ظرفیت های زیادی در بخش کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیکا گفت:شرایط موجود و ظرفیت های مختلف در شهرستان و حرکت به سمت ایجاد صنایع تبدیلی کارآمد و مورد نیاز بخش کشاورزی و نیاز شهرستان به تجهیزات و ماشین آلات زراعی و باغی ، تمرکز بر حوزه دام با محوریت آموزش مورد نیاز بهره برداران دام در راستای نفوذ دانش و تغییر نگرش آنان در حوزه زراعی و اراضی دیم ، نیاز شهرستان به منابع و نهاده های سازگار و تلاش در راستای آبی شدن بخشی از اراضی در دسترس و مدیریت بهینه آب و..... از جمله مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشت.

در پایان مدیران ستادی از  وضعیت مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان بازدید و با همکاران مروج در راستای شناسایی نیازهای مراکز دیدار و گفتگو کردند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.