jahad_header (5)

بررسی تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر در خوزستان97/2/19

 

بررسی تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر در خوزستان

دومین همایش منطقه ۶ کشوری  در خوزستان برگزار شد.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: با حضور قائم مقام اقتصادی و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی، معاون مدیر اعتبارات بانک کشاورزی، مدیر شعب بانک کشاورزی،  نمایندگان جهاد کشاورزی و  مدیران بانک های کشاورزی استان های خوزستان، ایلام، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان  دومین گردهمایی منطقه شش کشوری به منظور بررسی وضعیت تسهیلات اشتغال روستایی و وضعیت تسهیلات فراگیر  در استان برگزار گردید.

مدیر سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان در این جلسه گفت : در سال ۹۶ حدود ۳۳۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات توسعه روستایی و یک هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات فراگیر به استان تخصیص یافته است.

صادقی افزود: تاکنون ۶۴۳ طرح با اعتبار ۳۰۲ میلیارد تومان به کمیته ارسال و به بانک های عامل فرستاده شده و ۸ مورد به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است .

وی با بیان اینکه ۸۶ درصد از طرح ها به بانک کشاورزی ارسال شده اظهار داشت:پیش بینی می شود جذب اعتبارات تخصیص یافته در مرحله اول تا پایان اردیبهشت ماه صورت گیرد.

صفدری مدیر شعب بانک های کشاورزی خوزستان در این جلسه گفت: در سال ۹۶ حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک پرداخت گردیده است و تعامل بین بانک کشاورزی  و سازمان جهاد کشاورزی باعث پرداخت این تسهیلات به بهترین نحو گردیده است.                  

قائم مقام برنامه ریزی اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی عملکرد سازمان جهاد کشاورزی خوزستان را از ابتدای اجرای طرح تاکنون قابل قبول ارزیابی کرد.

قاسمی زانیانی کفایت سرمایه بانک کشاورزی را ۱۲ درصد عنوان نمود و افزود: بانک کشاورزی بالاترین استاندارد را بین بانک های کشور دارد.

 

 

وی سرمایه بانک کشاورزی را  در سال ۹۲ یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر سرمایه این بانک  ۹ هزار میلیارد تومان می باشد.

قاسمی زانیانی برای پیشبرد بهتر این طرح پیشنهاداتی ارائه داد که از آن جمله می توان به تشکیل میز مشترک در استان ها، پیگیری اشکالات سامانه کارا، ارزیابی طرح های رد شده در سامانه و پیگیری سرانه اشتغال اشاره کرد

شایان ذکر است بانک های کشاورزی ، پست بانک، صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون در توسعه روستایی و ۸ بانک نیز در اشتغال فراگیر پرداخت تسهیلات را برعهده دارند.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.