jahad_header (5)

برداشت گندم از 80 درصد از مزارع خوزستان

برداشت گندم از ۸۰ درصد از مزارع خوزستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۴۲ هزار  تن گندم از مزارع استان توسط ۱۰۴   مراکز خرید ، سیلوهای بخش خصوصی و کارخانجات آرد در استان خریداری شده است.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: رییس سازمان با بیان اینکه عملیات برداشت گندم از سطح ۸۰ درصد از مزارع استان انجام شده است گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون یک میلیون و ۲۴۲ هزار  تن گندم از مزارع استان توسط ۱۰۴   مراکز خرید ، سیلوهای بخش خصوصی و کارخانجات آرد در استان خریداری شده است.

مجید نبی پور  با اشاره به فعالیت ۳ هزار و ۱۰۰ کمباین در مزارع استان از ابتدای فصل برداشت تاکنون، افزود: ۴۳ میلیون لیتر سوخت کمباین جهت برداشت در سطح استان توزیع شده است همچنین ۲۵ میلیون لیتر سوخت برای ادامه  برداشت در خرداد ماه پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: عمده برداشت در شهرستان های مرکزی و شمالی استان در حال انجام و در شهرستان های رامشیر، امیدیه، هندیجان، آغاجاری و ماهشهر رو به پایان است.

نبی پور تصریح کرد: در  بارندگی های اخیر  ۱۵۸ هزار و ۹۲۵ هکتار از مزارع استان دچار خسارت ۱۰ تا ۷۰ درصدی شده و ۱۲۹ هزار و ۸۰۰ تن گندم از بین رفته است.

وی اظهار داشت: علیرغم سیل ابتدای فصل زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ، خشکسالی های ماه های آذر، دی و بهمن سال گذشته و بارندگی شدید همراه با طوفان در فروردین و اردیبهشت با تلاش ارگان های مربوطه در استان و حمایت های استاندار خوزستان، تاکنون یک میلیون و ۲۴۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است و انتظار می رود کشاورزان با دقت و سرعت با حداقل تلفات برداشت را انجام و به مراکز خرید تحویل دهند

نبی پور با بیان اینکه تمام مراکز خرید به صورت ۲۴ ساعته محصول تولیدی کشاورزان را خریداری میکنند  اضافه کرد: اولین سری وجه کشاورزان پرداخت شده و انتظار می رود با حمایت دولت در پرداخت وجه تسریع شود .

وی ادامه داد: علیرغم یک هفته بارندگی مداوم و شرایط ناپایدار جوی  در اردیبهشت ماه سال جاری در اقدامی جهادی ۵۶۰ هزار تن گندم از مراکز خرید روباز به مراکز استاندارد حمل و مابقی که میزان بسیار جزئی بود به وسیله کاور پوشانده شد.

نبی پور افزود: خوشبختانه هیچگونه خسارتی به گندم های برداشت شده که در مراکز خرید وجود داشت وارد نشده است.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به خسارتی که به کشاورزان وارد شد صندوق بیمه کشاورزی سریعاً نسبت به بازدید مزارع خسارت دیده که مشمول بیمه کشاورزی بودند اقدام کرده و در حال پایش و ارزیابی این مزارع هستند و انتظار می رود صندوق بیمه در اسرع وقت نسبت به پرداخت غرامت کشاورزان اقدام کند.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.