jahad_header (5)

برداشت داده از مزرعه مقایسه‌ای گندم در خرمشهر

برداشت داده از مزرعه مقایسه‌ای گندم در خرمشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر از کشت مقایسه ای ۱۰ رقم گندم و برداشت داده این مزارع در شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، یاسر شریفی گفت: مزرعه pvs  به مساحت یک هکتار در این شهرستان کشت شد و با پایان عملیات برداشت داده های حاصل از این طرح استخراج شد. 

وی اظهار کرد: مزارع تحقیقاتی  PVS، یک نقشه راهبردی کشت گندم در سال‌های آینده است و از اهداف این طرح می توان به معرفی ارقام جدید به کشاورزان، شناسایی مناسب ترین رقم در مناطق مختلف و بررسی سازگاری ارقام جدید با توجه به شرایط محیطی در آن منطقه اشاره کرد.

شریفی ادامه داد: ارقام ستاره، سحر، آزادگان، سارنگ، شبرنگ، داریون، مهرگان، اوج، خلیل و برات ۱۰ رقمی بودند که در این طرح در شهرستان کشت شدند و از این بین برداشت داده نشان داد که ارقام آزادگان، خلیل و برات بهترین پاسخ را داشتند.

وی با بیان اینکه این طرح برای اجرای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی با بررسی عوامل تاثیرگذار در افزایش عملکرد در واحد سطح، نوع رقم و سازگاری آن با منطقه برنامه ریزی شده است اظهار کرد: در این طرح ارقام و لاینها از نظر مقاومت گیاهان به عوامل زنده خسارت زا مانند آفات و بیماری ها و شرایط اقلیمی و محیطی مانند خشکی و کم آبی بررسی و برای کشت در سالهای آینده انتخاب می شوند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.