jahad_header (5)

برخورد با عوامل کشتار غیرمجاز مرغ زنده در خوزستان98/05/15

 

 

برخورد با عوامل کشتار غیرمجاز مرغ زنده در خوزستان

اداره کل دامپزشکی استان و ادارات دامپزشکی مستقر در شهرستانها با موارد کشتار غیر مجاز مرغ زنده به شدت برخورد می کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیرکل دامپزشکی استان   گفت: عرضه وکشتار غیر مجاز مرغ زنده خارج از کشتارگاه های صنعتی طیور در شرایط غیر بهداشتی و بدون نظارت دامپزشکی ، سلامت مصرف کنندگان را به خطر می اندازد.

دکتر مصطفی کنارکوهی افزود : آلودگی محیطی ناشی از کشتار و پرکنی مرغ زنده ، انتشار آلودگی های ثانویه خطر شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام و بهم ریختن مبلمان شهری تنها بخشی از معضلات کشتار و عرضه غیرمجاز مرغ زنده می­باشد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون حدود ۷۰۸ پرونده به مراجع قضایی و تعزیرات در این خصوص ارجاع شده که منجر به پلمب ۹۶ واحد و تغییر کاربری ۱۰۳ واحد شده است.

دکتر کنارکوهی اظهار داشت: رسیدن به نتایج مطلوب در این خصوص نیازمند همکاری های بین بخشی دستگاههای مرتبط خصوصاً شهرداری ها مراکز بهداشت ، سازمان صمت ، نیروی انتظامی و ... می باشد همچنین  لازم است با فرهنگ سازی و آموزش کافی در خصوص مضرات این معضل بهداشتی اطلاع رسانی و آگاهی کافی به شهروندان عزیز داده شود .

وی در پایان تصریح نمود: اداره کل دامپزشکی استان و ادارات دامپزشکی مستقر در شهرستانها همچون گذشته با موارد کشتار غیر مجاز مرغ زنده به شدت برخورد نموده و از شهروندان گرامی درخواست می شود که از خرید مرغ زنده که بدون هیچگونه نظارت بهداشتی عرضه می شود خودداری نمایند .


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.